A szombathelyi önkormányzat gépjárműflottája

2013.01.27. 16:17

A városháza utoljára 2007-ben vásárolt autót. Most gondolkodnak rajta, mit lehetne kezdeni velük.


 
Régebbi olvasóink talán emlékeznek arra, hogy Szombathelyen jókora hullámokat kavart egy 2007-es hír, mely szerint az önkormányzat egy 10 milliós Audi 4-es vásárlására készül, és az autót Szabó Gábor akkori alpolgármester használná.
 
Szabó Gábor akkor cáfolta, hogy neki kellene a járgányt, és a beszerzést abban a formájában ő sem támogatta.
 
Aztán – a politikai kommunikáció már csak ilyen – elcsendesült a hivatali autókról szóló hír.
 
Mi viszont kíváncsiak voltunk, hogy hogyan is áll jelenleg a szombathelyi városháza gépjárműflottájának a kérdése.
 
Nos, a helyzet az, hogy – lám, lám – 2007-ben mégiscsak történt autóvásárlás, ráadásul három is.
 
Ahogy az Angyal László, a városháza kommunikációs vezetőjének írásbeli tájékoztatásából kiderül, abban az évben két nagy értékű és egy felső-középkategóriás járművet is vásárolt a hivatal. Egy Audi 6-ost , egy Audi 4-est és egy Opel Vectra-C Elegance 1.8-ast.

A polgármesteri Audi 6-os és a jegyzői Opel a városháza hátsó udvarán
A polgármesteri Audi 6-os és a jegyzői Opel a városháza hátsó udvarán

 
Összesen 32 millió forintot költöttek a három autóra.
 
Az A6-ost használja a jelenlegi polgármester is, és eddig közel 300 ezer kilométert tekertek bele.
 
Az A4-est (177 ezer kilométert futott) közösen használja a három alpolgármester és a tanácsnokok, míg az Opel Vectra (115 ezer km) a jegyző szolgálatában áll.
 
A flottát két másik leharcolt jármű teszi teljessé. Mindkettőt a hivatal használja a mindennapos teendők ellátására. Már amennyire el lehet velük látni a dolgokat.
 
Az Opel Astra G 1.4 ugyanis 14 éves és több mint 230 ezer kilométert futott.
 
Korlátozottan hasznos a mindennapokban a 150 ezer kilométert futott kilencéves Volkswagen mikrobusz, ami 3200 köbcentis benzines motorjával nem a gazdaságosság mintaképe.  „Üzemeltetése akkor megfelelő, ha legalább öt személy utazik benne. Ezért a jármű legfőképp a városba érkező testvérvárosi delegációkat szállítja, illetve a városi ünnepségek alkalmával a szervezők munkáját segíti” – olvasható a tájékoztatásban.

Az alpolgármesteri Audi 4Az alpolgármesteri Audi 4


A városháza most töri a fejét, hogy mit lehetne kezdeni a mára kissé viharvert flottával.
 
A jelenlegi városvezetés korábban azon gondolkodott, hogy eladják a magas fogyasztású benzinmotoros presztízsautókat, de piaci értékük mára annyira megcsappant, hogy árukért egy valamirevaló középkategóriás autót sem adnának. Így aztán maradtak az Audik.
 
A fenntartási költségeket növeli, hogy a különböző márkák szervizelése is évről évre több pénzbe kerül.
 
„A szervezési osztály azt szeretné, ha nem presztízs márkát képviselő, dieselmotoros, alacsony fogyasztású, kis fenntartási költségű autók segítenék a hivatali feladatok költséghatékony ellátását” – közölte érdeklődésünkre Angyal László.

.