Facebook-hirdetés – a karácsonyi szezon nagy lehetősége

2016.10.27. 14:03

A Facebook az a felület, amelyet talán már senkinek kell bemutatni, a kék közösségi portál az, ahol szinte mindannyian fent vagyunk.

Ugyanakkor a Facebook-hirdetés lehetőségeiről nagyon keveset tudunk – pedig óriásiak rejlenek benne, amelyeket érdemes kiaknázni.

Nyakunkon a karácsony, nyakunkon a rengeteg csilingelő, pirosba és aranyba, télapósapkákba öltöztetett üzenet és reklám – de miért kellene nekünk is minden falat és újságot teleplakátolni és szórólapozni, mikor úgyis minden érdeklődőt elérhetünk a közösségi portálon? Facebook hirdetés okosan – tippek a Netmarketing szakértőitől.

A Facebook-hirdetéssel kapcsolatban számos tévhit él az emberekben, pedig aki okosan tudja használni, annál tényleg profitnövekedés várható – még akkor is, ha éppen nem egy webshopot vezet. Jelen cikkünkben nem a hétköznapi felhasználóhoz szólunk – bár néha nekik is érdemes átlátni, hogy hogyan is épül fel egy Facebook hirdetés –, hanem a vállalkozókhoz és azokhoz, akiknek valamilyen szolgáltatásuk van.

A Facebook világa kiterjed a legkisebb, otthoni projekt népszerűsítésétől kezdve egészen a milliárdos vállalkozásokra is, hiszen a felhasználók között mindenki megtalálható.

De valóban szükséges mindenkit elérnünk?

A Facebook-marketinggel kapcsolatban az a legnagyobb probléma – ha nem profi csinálja – hogy az embert azt hiszi, minél több like-ot kap az oldala, annál nagyobb sikert ért el, ez azonban messze nem igaz, és itt vétik a legnagyobb hibát a vállalkozók. Egy like még nem sokat ér, ezt be kell látni, hiszen egy like után még nem biztos, hogy az az ember vásárolni is fog tőlünk.

A Facebook-hirdetés lényege, hogy megtaláljuk a valódi érdeklődőinket, akikhez aztán a kapcsolattartás útján még több hirdetést tudunk eljuttatni, és ezek az emberek egyszer csak tőlünk fognak vásárolni, vagy a mi szolgáltatásunkat fogják választani. Ez azonban nem kis út, és stratégiailag egy komoly felépítést igényel, amelyet érdemes szakemberre bízni. De menjünk egy kicsit még előrébb a Facebook hirdetéssel kapcsolatban.

A Facebook ingyenesen igénybe vehető portál, ám ha már egy kissé komolyabban szeretnénk reklámozni magunkat, és nem csak az ismerőseink körében hirdetni termékeinket, akkor bizony fizetni kell érte. A fizetett hirdetés még mindig nem olyan drága, mint egy óriásplakát bérlése, vagy egy televíziós/rádiós reklám vásárlása, de valljuk be, nem szeretünk fizetni érte, hiszen ingyen is megtehetjük – ingyen azonban sokkal kevesebb embert érünk el, mint fizetve.

Nézzük, hogy mi a fizetett hirdetés lényege

A fizetett Facebook-hirdetés lényege, hogy célzott irányú lehet, amellyel azokat az embereket érjük el, akik valóban vásárlóink lehetnek. Hamarosan jön a karácsonyi láz, ha például női parfümöket forgalmaz, akkor érdemes olyan hirdetésre befizetnie, amely például a 30-50 korosztályú férfiakat szólítja meg, és arra hívja fel a figyelmet, hogy lepjék meg karácsonyra kedvesüket egy minőségi parfümmel.

A hirdetésben beállíthatja a korosztályon túl a lakóhelyet, az érdeklődési kört, de még azt is, hogy egyedülállókhoz vagy kapcsolatban élőkhöz jusson el a hirdetés.

A Facebook-hirdetés ilyen szempontból nagyon okos. Képzelje magát egy kapcsolatban élő 38 éves férfi helyébe, aki azon agyal, hogy mivel lepje meg kedvesét karácsonykor: tökéletesen telibe talál a hirdetés, sőt, azt érezhetjük, hogy direkt nekünk szól!

Az pedig már nyilvánvaló, hogy egy 18 éves lányt nem nagyon fog érdekelni egy minőségi, méregdrága parfüm, maximum az édesanyját, aki megvásárolja neki – itt már láthatjuk, hogy miért felesleges azt akarnunk, hogy mindenki lássa a hirdetésünket, elég inkább csak az, akit valóban érdekelhet a termékünk, és akinek valóban el is érhető a termék. (Ne reklámozzunk például Mexikóban, ha csak Magyarországon van üzletünk, sőt a hirdetéseink is csak magyar nyelvűek… Értik, nem?)

A Facebook ettől természetesen sokkal tovább megy, ha egy kattintás után még nem is történik sem vásárlás, sem like, sem semmi, egy követő pixel segítségével megjegyzi a kattintót, és kicsit még bombázza hasonló hirdetésekkel, hogy az a valaki tényleg azt érezze, hogy erre van szüksége. Egy idő után a kedvelőnk és a vásárlónk lesz.

A most tárgyaltak csak apró részletei a Facebook-hirdetés lényegének, de tökéletesen rámutatnak az ebben rejlő lehetőségekre. Érdemes kipróbálni, hogy hogyan változik a profitja, ha szakemberek kezébe adja a stafétát, és rájuk bízza a Facebook-oldalát, mondjuk a karácsony egy kiváló lehetőség egy próbára.

.