Az elektromos járművek, illetve a hibrid autók közlekedhetnek majd vele.
A környezetkímélő gépkocsikhoz már igényelhető zöld alapszínű rendszámtábla - írja a vg.hu a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) tájékoztatása alapján.
A lap szerint zöld rendszámmal közlekedhetnek majd a nulla emissziójú autók, vagyis az elektromos járművek, illetve a hibrid autók. A zöld rendszám kiváltásához a közlekedési hatóságtól a forgalomba helyezéskor, időszakos vizsgán vagy külön szemle alapján műszaki adatlapot kell kérni, és az okmányirodában azt be kell mutatni. A dokumentum igazolja, hogy a jármű megfelel valamely környezetkímélő gépkocsi-kategóriának.
Mivel a zöld rendszám kiváltása a rendszámcserével megegyező költségekkel jár (ami 8500 forint), érdemes lehet vele megvárni a kormánydöntést az ehhez fűződő esetleges kedvezményekről – tette hozzá a fejlesztési tárca. Igényelni tehát már most is lehet, de egy kis ideig még várni kell arra, hogy ezt felszerelhessék az elektromos autókra, a zöld rendszám előállításához szükséges fólia ugyanis beszerzés alatt van.
Fotó: alternativenergia.hu
Jelenleg néhány tucat tisztán elektromos autó van forgalomban Magyarországon, és ezek nemcsak a kis számuk miatt nem tűnnek ki a környezetterhelés szempontjából kedvezőtlenebb adottságú járművek sokaságából, hanem azért sem, mert megjelenésükben semmiben sem különböznek a „hagyományos”, benzines, dízeles társaiktól. A megkülönböztetésnek pedig fontos szerepe lehetne abban, hogy a különböző kedvezmények igénybevételekor láthatóak legyenek ezek a járművek.
Ezért azt javasolta a Magyar Elektromobilitás Szövetség, az Autós Nagykoalíció és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete, hogy az elektromos autók zöld rendszámot kapjanak.
Az elektromos autók elterjedését szolgálná, ha valamilyen adókedvezményben részesülnének a vásárlók. A szakma javaslata szerint áfamértékű kedvezményt kellene kapniuk a vevőknek, és ez a kedvezmény már érezhető hatással lenne az árra.
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) is dolgozik a vásárlást elősegítő lépéseken: az áfakedvezmény vizsgálata mellett egyéb ösztönzők bevezetésére is javaslatot tesznek, például a buszsávok használatának lehetőségét, parkolási és útdíjkedvezmények bevezetését.
A cél, hogy 2020-ig az uniós irányelvekben megfogalmazott céloknak megfelelve Magyarországon a forgalomban lévő autóknak mintegy 1,5 százaléka elektromos jármű legyen.
Az eredeti cikk és további részletek itt olvashatók.