Hirdetés

Erről ne feledkezzen meg, ha ezután is telefonálni akar

2017.05.08. 16:10

Idén június 30-ig kell azonosítaniuk a feltöltőkártyás előfizetőket a mobilszolgáltatóknak, mivel a törvény szerint megszűnik az az előfizetés, amelyik esetében az adategyeztetés nem történik meg határidőig - hívta fel a figyelmet hétfői közleményében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).

Hirdetés

A tájékoztatás szerint a több millió érintett kártyahasználónak kapcsolatba kell lépnie mobilszolgáltatójával a szolgáltató által megjelölt módon és formában. Az NMHH a hazai mobilszolgáltatókkal közösen május elejétől kampányt indított, hogy felhívja az előfizetők figyelmét a határidőre, illetve az ügymenet folyamatosságára.

Fontos, hogy a hozzátartozók, közvetlen családtagok is segítsék a gyerekek, idősek által használt hanghívásra alkalmas, illetve riasztókban és egyéb nem hívásra szolgáló eszközökben található mobiltelefon SIM-kártyák adategyeztetését - írták.

A szolgáltatók 2017. június 30-ig legalább kétszer SMS-értesítést küldenek az előfizetőknek a személyazonosságot igazoló ellenőrzéshez szükséges adatokról, az adategyeztetés módjáról - azaz hogy személyesen, telefonon vagy online -, az adatok megadásához szükséges teendőkről, valamint az egyeztetés elmulasztásának jogkövetkezményéről, a feltöltőkártyás előfizetések megszűnéséről.

A hatóság és a mobilszolgáltatók is "adategyeztetés" elnevezésű aloldalakat hoztak létre weboldalaikon, ahol részletes információ található az adategyeztetésről, a személyazonosságot igazoló ellenőrzésről.

A január 12-én hatályba lépett rendelet alapján egy egyéni előfizetőnek legfeljebb tíz, egy üzleti előfizetőnek pedig maximum ötven előre fizetett mobilrádiótelefon SIM-kártyája, azaz feltöltőkártyás előfizetése lehet.

A Telenor MTI-hez eljuttatott közleménye szerint azoknak, akik a Telenor üzleteiben szeretnék intézni az adategyeztetést, javasolják a legkevésbé forgalmas, hétköznap 11 és 15 óra közötti időszakot. A személyes ügyintézés mellett már online is egyeztethetik adataikat a feltöltőkártyás ügyfelek.

A Magyar Telekomnál is lehetőség van online egyeztetésre a feltöltőkártyás ügyfeleknek, és a távközlési cég tájékoztatása szerint kedvezménnyel is ösztönzi erre ügyfeleit.

A Vodafone azt közölte, hogy adategyeztetésre minden feltöltős SIM-kártya esetében szükség van, amelyet személyazonosító okmányokkal a telefonos ügyfélszolgálaton, személyesen az üzletekben, valamint hamarosan online felületen is lehet intézni.

A Telenor közleménye szerint az új jogszabály azt is meghatározza, hogy a jövőben egy magánszemély legfeljebb 10, míg egy cég legfeljebb 50 hanghívásra szolgáló feltöltőkártyás előfizetéssel rendelkezhet. Azoknak az előfizetőknek, akik a limiten felüli darabszámú kártyával rendelkeznek, szintén június 30-ig kell nyilatkozniuk, hogy melyik hívószámokat kívánják fenntartani - írták.

Banovic Aleksandra, a Telenor lakossági szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese a tájékoztatás szerint elmondta: a vállalat sms-t küld minden érintett ügyfélnek, hogy kezdjék el az adategyeztetést online vagy keressék fel az üzleteket. Egyes esetekben elhúzódhat az ügyintézés, mert a Belügyminisztérium központi adatbázisával kell összevetni az ügyfelek adatait, amelyben az automatikus lekérdezés csak a közelmúltban vált lehetővé - tette hozzá.

A Világgazdaság hétfői számában megjelent körkép szerint a Vodafone-nál egyelőre személyesen és telefonon, de ígéretük szerint hamarosan online is lehet adatot egyeztetni, a Telenornál egyelőre csak személyesen van erre mód, bár dolgoznak azon, hogy ez telefonon és online is lehetséges legyen, a Magyar Telekomnál pedig online és telefonos egyeztetésre is van lehetőség.