Már tavaly visszatért az élet a bécsi reptéren

MTI

2023.01.20. 08:57

További növekedést várnak.

Nőtt tavaly a Flughafen Wien AG utasforgalma, bevétele és nyeresége a cég honlapján csütörtökön publikált beszámoló alapján. A bécsi repteret üzemeltető vállalat megítélése szerint tavaly már visszatért az élet a polgári légi közlekedésbe és az idén a növekedés folytatódása várható.

A bécsi reptér tavaly 23,682 millió utast szolgált ki, ami 127,6 százalékos növekedés a 2021-eshez képes, de még 25,2 százalékkal marad el a járvány által nem érintett utolsó év, a 2019-es forgalmától.

A bécsi reptéren a le- és felszállások száma 188 ezer volt 2022-ben, 68,9 százalékkal több mint az előző évben, de 29,4 százalékkal kevesebb a 2019-esnél.

A cargo forgalom 251 ezer tonna volt tavaly, 4,1 százalékkal az előző évi alatt és 11,7 százalékkal kevesebb a 2019-esnél. A bécsi reptéren felszálló gépek össztömege 1,564 millió tonna volt, 69,4 százalékkal az előző évi felett, de még 20,9 százalékos elmaradásban a járvány előtti szinttől.

A növekedés mértéke alapján a Flughafen Wien AG megítélése szerint "a légi közlekedés sikeres visszatéréséről" lehet beszélni. "2022-ben a légi közlekedés visszatért: a bécsi nemzetközi repülőtér utasforgalma több mint kétszeresére nőtt, és összességében a válság előtti szint 75 százalékát érte el" - mondta Julian Jäger, az igazgatótanács tagja. "További növekedést várunk a bécsi repülőtéren, 2023-ban úgy 26-27 millió utast" - tette hozzá.

"A Flughafen Wien AG évtizedek óta először lett adósságmentes, és a tervezett beruházásokat saját pénzforgalmából tudja finanszírozni" - mondta Günther Ofner, az igazgatótanács tagja.

A 2022-es 632 millió euróról a forgalom az idén várhatóan 830 millió euróra emelkedik. A cég vezetése 2023-ra több mint 150 millió eurós nyereséggel számol, ami 30 százalékos növekedést jelentene a 2022-es nyereségre tett legfrissebb, 115 millió eurós becslésükhöz képest. Három osztalékmentes év után a Flughafen Wien a tavalyi nyereség 60 százalékát készül osztalékként kifizetni.
 

.