A frissített lista jelenleg 169 légitársaság számára tiltja az uniós légtér használatát.
Az Európai Bizottság frissítette a légiközlekedés biztonságával összefüggésben azon légitársaságokat felsoroló listáját, amelyekre működési tilalom vagy működési korlátozás vonatkozik az Európai Unió légterében. A listára valamennyi Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó felkerült.
A kedden kiadott brüsszeli közleményben az Európai Bizottság azt írta, az EU repülésbiztonsági politikájának középpontjában az európaiak és minden más utazó legmagasabb szintű légi biztonságának biztosítása áll.
A Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó vállatoknak azonban egyike sem felel meg az uniós és a nemzetközi biztonsági előírásoknak - írták.
Közölték:
az érintett két országban a polgári légiközlekedési hatóságok nem tudják biztosítani a légi fuvarozókra vonatkozó nemzetközi biztonsági előírások betartását. Az azonosított biztonsági hiányosságok mind a működési, mind a szabályozási területeket érintik. Ezek közé tartozik a képzett személyzet, valamint a repülési műveletek és a légialkalmasság felügyeleti folyamatainak hiánya, illetve a nemzetközi biztonsági előírások be nem tartása.
A frissített lista jelenleg 169 légitársaság számára tiltja az uniós légtér használatát. Az Európai Bizottság 17 ország 142 légitársasága esetében indokolta a listába vételt azzal, hogy az illetékes légi közlekedési hatóságok nem végeznek vagy nem végeztetnek megfelelő biztonsági ellenőrzéseket.
A listán szerepel továbbá huszonkettő oroszországi légitársaság.
Öt légitársaság - Air Zimbabwe (Zimbabwe), Avior Airlines (Venezuela), Iran Aseman Airlines (Irán), Fly Baghdad (Irak) és Iraqi Airways (Irak) - esetében bizonyítottan súlyos biztonsági hiányosságok mutatkoznak.
Kettőnél pedig működési korlátozások vannak érvényben, ami azt jelenti, hogy a légifuvarozók csak meghatározott géptípusokkal repülhetnek az Európai Unió légterébe. Ezek közé tartozik az iráni Iran Air és az észak-koreai Air Koryo.
Az uniós légiközlekedés-biztonságra vonatkozó lista frissítése a tagállami repülésbiztonsági szakértők egyhangú véleményén, valamint a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) által kiadott előírásokon alapul.