Nestlé 10 éve az élelmiszermárkák globális élén – Íme a 2025-ös top 10 lista

MTI/alon

2025.08.11. 17:55

A Brand Finance 2025-ös rangsora szerint a Nestlé továbbra is vezeti a világ élelmiszermárkáinak listáját. Mutatjuk a top 10 márkát, értékváltozásaikkal és piaci helyezéseikkel.

A Nestlé továbbra is a világ vezető élelmiszermárkája

A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát, annak ellenére, hogy értéke 4 százalékkal, 20 milliárd dollárra csökkent – derül ki a Brand Finance brit piackutató és üzleti tanácsadó vállalat legfrissebb adataiból.


A 2025-ös top 10 élelmiszermárka rangsora

1. Nestlé – 20 milliárd dollár (-4%)
2. Lay’s – 12,7 milliárd dollár (+5,8%)
3. Yili – 11,2 milliárd dollár (-3,4%)
4. Tyson – 9,9 milliárd dollár (+19,8%)
5. Danone – 8,3 milliárd dollár (+3,1%)
6. Kellogg’s – 6 milliárd dollár (-1,1%)
7. Doritos – 5,4 milliárd dollár (+16%)
8. Uni-President – 5 milliárd dollár (+35%)
9. Barilla – 5 milliárd dollár (+21%)
10. Lindt – 4,9 milliárd dollár (+14,4%)


Értéknövekedés és piaci trendek

  • A Lay’s második helyét megőrizte, miközben értéke közel 6%-kal nőtt.

  • A Tyson és a Doritos jelentős erősödést mutattak, előbbi közel 20%-kal, utóbbi pedig 16%-kal növelte értékét.

  • A Uni-President látványos, 35%-os ugrással lépett a 8. helyre.

  • A Barilla és a Lindt szintén két számjegyű növekedést produkáltak.


Globális piaci kép

A Brand Finance listája szerint a tíz legnagyobb élelmiszermárka együttes értéke 88,4 milliárd dollár, ami a világ 100 legnagyobb élelmiszermárkájának összértékének több mint 35%-át adja.

A százas rangsorban:

  • 41 amerikai

  • 10 kínai

  • 9 olasz

  • 5 japán

  • 4 svájci

  • 3-3 indiai, német és brit

  • 2 szingapúri márka található.

.