A Brand Finance 2025-ös rangsora szerint a Nestlé továbbra is vezeti a világ élelmiszermárkáinak listáját. Mutatjuk a top 10 márkát, értékváltozásaikkal és piaci helyezéseikkel.
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát, annak ellenére, hogy értéke 4 százalékkal, 20 milliárd dollárra csökkent – derül ki a Brand Finance brit piackutató és üzleti tanácsadó vállalat legfrissebb adataiból.
1. Nestlé – 20 milliárd dollár (-4%)
2. Lay’s – 12,7 milliárd dollár (+5,8%)
3. Yili – 11,2 milliárd dollár (-3,4%)
4. Tyson – 9,9 milliárd dollár (+19,8%)
5. Danone – 8,3 milliárd dollár (+3,1%)
6. Kellogg’s – 6 milliárd dollár (-1,1%)
7. Doritos – 5,4 milliárd dollár (+16%)
8. Uni-President – 5 milliárd dollár (+35%)
9. Barilla – 5 milliárd dollár (+21%)
10. Lindt – 4,9 milliárd dollár (+14,4%)
A Lay’s második helyét megőrizte, miközben értéke közel 6%-kal nőtt.
A Tyson és a Doritos jelentős erősödést mutattak, előbbi közel 20%-kal, utóbbi pedig 16%-kal növelte értékét.
A Uni-President látványos, 35%-os ugrással lépett a 8. helyre.
A Barilla és a Lindt szintén két számjegyű növekedést produkáltak.
A Brand Finance listája szerint a tíz legnagyobb élelmiszermárka együttes értéke 88,4 milliárd dollár, ami a világ 100 legnagyobb élelmiszermárkájának összértékének több mint 35%-át adja.
A százas rangsorban:
41 amerikai
10 kínai
9 olasz
5 japán
4 svájci
3-3 indiai, német és brit
2 szingapúri márka található.