Aláírták a Bajánsenye-Boba vasúti szakasz korszerűsítési szerződését

2012.04.23. 11:05

A világ legmodernebb jelzőrendszerét telepítik.

Aláírták a Bajánsenye-Boba közötti vasúti szakaszra telepítendő európai egységes vonat-befolyásoló rendszer (ETCS) tervezésére és kivitelezésére szóló szerződést hétfőn, Budapesten a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. székházában.

A NIF beruházásában a Thales Austria GmbH 2014 szeptember 30-áig telepíti a MÁV Bajánsenye-Boba vasúti szakaszára az ETCS-2 rendszert, a projekt szerződéses összege nettó 5,1 milliárd forint, amelynek 85 százalékát az Európai Unió finanszírozza az Új Széchenyi Terv keretében.

Az ETCS-2 (European Train Control System) egységes európai vonatbefolyásoló rendszer segítségével a vonatok nagyobb sebességgel és rövidebb követési időközökkel, nagyobb biztonsággal közlekednek.

Orosz Ferenc, a NIF Zrt. vezérigazgatója emlékeztetett arra, hogy Magyarországon egy évtizedes múltra tekint vissza a különböző ETCS-rendszerek telepítése, a nagyobb kapacitást biztosító 2-es szintet elsőként a Bajánsenye-Boba szakaszon építik ki az országban.

A NIF vezérigazgatója elmondta: a beruházás célja a vasúti szolgáltatás színvonalának emelése a biztonság megteremtésével, a térség fejlődésének elősegítése. A kiépítéssel megvalósul a vasúti rendszerek közötti átjárhatóság, emelkedik a Szlovéniába irányuló vasútvonal biztonsági szintje. Az Európai Unió kötelező elemként írja elő az átjárhatóságot jelentő ETCS megoldások és a kommunikációs GSMR-ek telepítését.

Alfred Veider, a Thales Austria GmbH ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy a világ legmodernebb jelzőrendszerét telepítik a Bajánsenye-Boba szakaszra.

Völgyi Miklós, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója elmondta: a rendszer telepítésével befejező szakaszához ér a Bajánsenye-Boba szakasz felújítása. A ETCS-2 telepítését követően 120 kilométeres sebességgel tudnak majd járni a vonatok ezen a szakaszon.
 

.