Megkezdődött a vitorlásszezon a Balatonon. Az Alon tudósítója ott volt az egyik hajó fedélzetén. Képek.
Megkezdődött a vitorlásszezon a Balatonon. Az Alon tudósítója ott volt az egyik hajó fedélzetén. Képek.
A hagyományokhoz megfelelően a hétvégén felvonták a nemzeti lobogót a 117 éves Kishamis vitorlásra és megkoszorúzták a Balatont a füredi kikötőben. Az ünnepség után közel 150 hajó rajtolt a Alsóörs felé, ezzel hivatalosan is megkezdődött a 2013-as vitorlásszezon a Balatonon.
Képgaléria.
Az Alon tudósítója ott volt az egyik hajó fedélzetén:
Balatonfüred-Alsóörs-Tihany háromszöge, eleinte 1-2 csomós szélben. Egy nemzetközi csomó egy tengeri mérföld óránkénti sebessége, vagyis nagyjából 1,8 km/h. Az idei Vitorlabontó Verseny így esőtől tartva és szélért imádkozva kezdődött.
Nem kecsegtetett túl jó kilátásokkal a borongós égbolt, de az eső szerencsére csak estére ért ide.
Már a rajt előtt bő egy órával több fehér testű óriás kihajózott: indult a méricskélés, az ellenőrzés, a helyezkedés. Dél előtt 10 perccel már dudával jelezték, hogy készülődhetünk, fordultunk is a rajthoz.
A Sponzor Wanted, az Avatar mind könnyűtestű, nagy vitorlafelülettel rendelkező hajók, a kis szél nekik kimondottan kedvez. Az Orpheus 70-es cirkáló, a Sirocco 75-ös magyar klasszikus persze külön versenyt folytattak a mezőnyön belül. Mindezek mellett felvonultak a „nagyok is”: a Nemere II és a Lillafüred. A Nemere II igazi Kékszalag- rekorder, most azonban furcsamód a Lillafüred bizonyult jobbnak. Mellettük beúszott a négyszeres Kékszalag győztes Tramontána is.
A rajt után három perccel mindenki elkezdte felhúzni a hátszélvitorlát- ismertebb nevén spinakkereket és genakkereket - így máris színesebb lett a verseny.
Az alsóörsi fordulóig hosszú és lassú menetelés kezdődött, majd 10-12 csomós széllel már igazi viadal kezdődött. A modern technika csodája ilyenkor az okostelefon, ahol széltérképek tucatjaival készültünk a gyorsulásra. Az északi partot választottuk útvonalnak, majd egy sikeres forduló után a továbberősödő szélben robogtunk Tihany felé.
Ezen a szakaszon már nagyon dőlt a hajó, 15 csomós széllel többeket leelőztünk, közben a hajó belsejében, a polcokon önálló életet éltek a tárgyak.
Szinte röpült az idő, fele annyi idő alatt voltunk a félszigetnél, mint amennyi ahhoz kellett, hogy eljussunk az első bójáig. A
verseny rendezősége Tihanynál pályarövidítést alkalmazott, az eredetileg füredi befutót előbbre helyezték. Innen már csak egy laza zenés kikötés maradt hátra és az ünneplés.
Az első versenyem kipipálva.