Elégedettek a szombathelyi hivatal ügyfelei?

2010.01.26. 15:49

A szombathelyi polgármesteri hivatallal nem túl sok embernek akadtak gondjai tavaly – legalábbis ez derül ki az internetes ügyfél-elégedettségi mérésből.

Szombathely Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal a Szombathely.hu -n található adatlap segítségével méri, hogy a városházán ügyes-bajos dolgaikat intéző polgárok mennyire vannak megelégedve a városháza munkájával. Az adatlap kitöltése önkéntes volt, a hozzávetőlegesen 150 anonim válaszoló többsége elégedett volt a hivatallal tavaly.

Az adatlapot visszaküldő ügyfelek közül legtöbben az okmányirodát keresték fel (29 százalék), 15-15 százalék az adóirodát és az építéshatóságot, 12-12 százalék az anyakönyvvezetőket illetve a szociális irodát, hat százalék pedig a lakásirodát.

Az ügyfélfogadás rendjét 87 százalékuk tartja megfelelőnek. A válaszolók egyharmadát azonnal fogadták, kétharmada nem várakozott többet 5-10 percnél, a többiek 10-20 percen belül kerültek sorra.

Több mint kétharmada a válaszolóknak teljes körű, kielégítő választ kapott minden kérdésre, közel egyharmada részben tartotta megfelelőnek a felvilágosítást, négy százalékuk nagyon elégedetlen a válaszokkal. A formanyomtatványok kitöltése 87 százaléknak nem okozott problémát, a többiek segítséget kértek a kitöltéshez.

58 százalék tartja segítőkésznek, 21 százaléka udvariasnak, 8-8 százaléka kimértnek és illetve közömbösnek az ügyintézők viselkedését, 4 százalék futott össze udvariatlan előadóval, viszont senki nem tartja sem barátságosnak, sem barátságtalannak a hivatali dolgozókat. Egy másik (ötfokú skálán) 58 százalék adott ötöst udvariasságból a munkatársaknak.

Az érthetőséget tekintve már nem ilyen kedvező a kép: mindössze 42 százalék találta ötösre értékelhetőnek az ügyintézők érthetőségét, 35 százalék jónak, 19 százalék közepesnek, négy százalék elégtelennek. (Ez azt jelenti magyarra lefordítva, hogy 10-ből négy ember érti meg körülbelül elsőre és azonnal az ügyintéző mondókáját, a többinek ezzel kisebb-nagyobb gondja van. Vajon hol lehet itt a hiba?)

Vigasztaló viszont, hogy százból hatvan ügyfél tartja segítőkésznek a dolgozókat, és csak nyolc adott ebből szempontból elégtelent. A szakmai felkészültséget a válaszadók 58 százaléka ítélte jelesnek, egyes osztályzatot mindössze 4 százalék adott.

A hivatalhoz fordulók 12 százaléka még nem hallott az elektronikus ügyintézésről, 64 százaléka hallott róla, 24 százaléka ismeri jól, viszont csak 44 százalékuk intézné az ügyeit szívesen interneten, ugyanennyien ragaszkodnak a személyes ügyintézéshez. Az ügyfélfogadás körülményeit 72 százalék megfelelőnek tartja, kifogástalannak 16, nem megfelelőnek 12 százalék.

Az ügyintézés színvonalát 56 százalék ítéli hasonlónak más hivatalokéhoz, 28 százalék jobbnak, 8 százalék rosszabbnak – derül ki az internetes felmérésből
 

.