Elkészült a 156 méter hosszú Csaba utcai felüljáró pályalemeze (légifotókkal)

2012.05.18. 11:23

Jelentős állomásához érkezett a szombathelyi Csaba utcai közúti felüljáró építése: mintegy kéthónapos zsaluzási és betonacél-szerelési munka eredményeként május elejére teljesen bebetonozták a 7 támaszú, 156 méter hosszú, 2 sávos felüljáró vasbeton pályalemezét.

Jelentős állomásához érkezett a szombathelyi Csaba utcai közúti felüljáró építése: mintegy két hónapos zsaluzási és betonacél-szerelési munka eredményeként május elejére teljesen bebetonozták a 7 támaszú, 156 méter hosszú, 2 sávos felüljáró vasbeton pályalemezét.

Az Európai Unió által támogatott vasútfejlesztés keretében nemcsak a vasúti pálya épül át teljes hosszban, de több helyen – köztük Szombathelyen, a Csaba utcában is – megújulnak az átjárók. A Csaba utcában egy kétszer egy sávos közúti felüljáró valamint gyalogos és kerékpáros aluljáró is épül.

Csaba utcai felüljáró

A Szombathelyen épülő híd technikai érdekessége, az ún. „öszvértartós” szerkezet, ahol a vasbeton pályát acélgerendák támasztják alá. A betonozást két 15 fős brigád 24 órás folyamatos munkavégzés mellett 6 fázisra osztott ütemezéssel hajtotta végre, két betonpumpa segítségével. Ez a műszaki megoldás különös figyelmet igényel: ahhoz, hogy betonozás közben a híd alakja el ne deformálódjon, az acélszerkezetű gerendák lehajlásának mértékét geodéziai műszerekkel folyamatosan ellenőrizni kellett a munkák során.

Érdekesség, hogy a híd pályája jelenleg mintegy 18 cm-rel magasabban van, mint a majdani végleges szintje, mivel a teherátadást és dilatációs – hideg-meleg hatásra történő – mozgást biztosító végleges saruk csak a híd két szélére épülő szegélyek betonozása után kerülhetnek a helyükre. Ekkor a 7 támaszú híd lesüllyesztését 14 alátámasztási ponton 200 tonna teherbírású hidraulikus emelőberendezések segítségével végzik majd el. A hídpályához egyébként összesen 310 tonnányi acélszerkezetet, mintegy 160 tonna betonacélt, 430 köbméternyi betont építettek be, amihez körülbelül 2000 m2 zsaluzat összeszerelésére volt szükség.

Kattinson  aképre a nagyításhoz!
Kattintson a képre a nagyításhoz!

Mint ismeretes, az Európai Unió által támogatott, mintegy 48,6 milliárd forint összköltségű fejlesztés keretében 110 kilométer hosszúságú vasúti pálya újult illetve újul meg a GYSEV vonalán. A rekonstrukció tervezett határideje 2012 vége, előreláthatólag a szombathelyi Csaba utcai nem szintbeni keresztezés építési munkái is ekkorra fejeződnek be.
 

.