A „hulla örömének” nevezett pszichológiai jelenség (szenzoros disszonancia), miatt egyszerre taszítja és vonzza az embereket a sokkoló tartalom (az egyszerre fokozódó adrenalin- és dopamintermelésnek köszönhetően), ezért terjednek futótűzként például az Iszlám Állam terrorszervezet által készített lefejezős videók - írja cikkében a Privátbankár.
A lap arról számol be, hogy a közösségi média, az online reklám, illetve a mobil- és smart technológia legfrissebb trendjeiről az Evolution & Mobile Hungary 2015 konferencián több mint 200 előadás és kerekasztal beszélgetés keretében a legjobb hazai és külföldi szakemberek rajzoltak átfogó képet.
Ezekből kiderül egyebek mellett:
- Hazánkban már több mint 60%-ban kizárólag okostelefonról lépünk be a Facebookra
- A Facebook reklámbevételeinek pedig közel 70 százaléka származik a mobilhirdetésekből
- Több mint 2 millió hazai felhasználó minden nap facebookozik és átlagosan napi 14-20 alkalommal nézi meg, hogy mi történik a közösségi oldalon
- A cégeknek a fiatal korosztály (18-34 év) a Facebook-on keresztül érhető el a leghatékonyabban, sokkal nagyobb arányban, mint például televíziós hirdetésekkel
- A társadalmi célú reklámokban előszeretettel alkalmazzák a sokkolást, és a sokkoló tartalmak vírusosan jól terjednek, illetve a félelemre játszó reklámok jobban bevésődnek az emlékezetbe
- A negatív hír a veszélyérzet evolúciós hatása miatt terjed ötször gyorsabban a pozitív hírnél
- Az emberi természetbe genetikailag kódolva van, hogy a leginkább a hatalom, a szex, a pénz, a kompetenciák, a stílus és a deviancia iránt érdeklődünk, ezért is terjednek ezek a témák - a közösségi médiában is – a leggyorsabban
- A tizenévesek a Google-on sorrendben a leggyakrabban zenével, szórakozással, tanulással, termékkel, videojátéktrükkök elsajátításával, sporttal kapcsolatos keresőszavakat használnak
- Ugyancsak ők A YouTube-on a zenehallgatással, szórakozással, unaloműzéssel, videojáték trükkök és zeneszöveg elsajátításával, home videókkal, sporttal kapcsolatos kulcsszavak a legnépszerűbbek, a videómegosztó esetében a keresett kifejezést döntően előre tudják, ami arra utal, hogy ismerik és tudatosan használják az algoritmust
- A Facebook-on emberekre, csoportokra, eseményekre, helyekre, alkalmazásokra keresnek rá leginkább a fiatalok