Milyen típusú tartalom az, ami vonzza a látogatókat? Ezt jó tudni, ha honlapja van

E.A.

2022.08.15. 20:01

Néhány jótanács azoknak, akik szeretnék a weblapjukat jó helyen látni a keresőkben.

A keresőmotorok, botok közbenjárásával minden releváns információt összeszednek az általuk végigpásztázott oldalakról, és a begyűjtött adatokat nemes egyszerűséggel indexelik. Az ilyen módon letöltött, elmentett tartalmak aztán később kulcsfontosságú szerepet játszanak egyrészt a találati helyezés kialakulásában, másrészt az érdeklődő felhasználók tájékoztatásában.

Többek között ezért nem mindegy, hogy mi jellemző a SEO-ra! Már rég nem azt a világot éljük, amikor az algoritmusok bármilyen minőségű szöveget benyeltek. A szakmaiság jelenleg épp úgy elengedhetetlen a sikerhez, mint az aktív jelenlét.

Milyen jellegű tartalom jelenik meg az indexből?

Ahogy azt fentebb már fejtegettük, a botok elmentik a releváns adatokat, majd indexet hoznak létre. Később ez az az adatbázis, ami kiindulási pontként szolgál akkor, amikor a találati helyezés megállapítása kerül előtérbe, magyarul akkor, amikor egy felhasználó a kereső támogatásával próbál ráfókuszálni az érdeklődésének megfelelő oldalakra. Több tényezőtől függ, hogy melyek azok a tartalmak, amik az indexből megjelennek, de azért akad néhány kulcsfontosságú közöttük.

A sikeres keresőoptimalizálás egyik alappillére a keresési szándék körülbelüli ismerete. Vagyis tudni kell gondolkodni a keresők fejével. Ez az egyik lényeges elem. Ami az algoritmusok metodikáját illeti, számukra a nyelv megértése szolgál kiindulási pontként. Úgyhogy a helyesírási hibák épp úgy jelentőséggel bírnak, mint a szinonimák használata, a szavak jelentései, és természetesen a kifinomult megfogalmazás.

Ha a szándék adott, akkor jön a relevancia kérdése. Az algoritmusok azt figyelik, hogy a keresésben használt kulcsszavak megtalálhatóak-e az általuk indexelt tartalmakban. Ez az első lépés, na de ennyiben nem merül ki a történet. Ugyanis az algoritmusok összesített interakciós információkat is bevetnek annak megítélésére, hogy az adott oldal milyen mértékben releváns a keresés szempontjából.

Akkor számít a minőség?

De még mennyire, hogy igen! Annak az időszaknak már régen vége, amikor az össze-vissza dobált kulcsszavak egy szövegen belül jó találati helyezéseket hoztak. A keresőmotorok egyértelműen azokat a forrásokat részesítik előnyben, amik a leginkább megbízhatónak tűnnek. Az algoritmusok mesterséges intelligenciával dolgoznak, és ez a technológia lehetővé teszi, hogy a tartalomról az is kiderüljön, hogy mennyire szakmai, hiteles, minőségi forrás.

A tartalmon túl is van lényeg?

Természetesen! A weboldal megjelenése sokat nyom a latba, akárcsak a kisegítő lehetőségek megléte. Nem mindegy, hogy az adott oldal hogyan jelenik meg a különböző böngészőkben, eszközökben és a betöltési idő sem mellékes.

A korábbi keresési előzmények kiindulási alapként szolgálnak, valamint a keresésre vonatkozó egyéb beállítások (például helymeghatározás) is mérvadóak. Vagyis a kontextus és a paraméterek együttesen tovább hangolják, finomítják a végül kialakuló képet, ami arra mutat rá, hogy az adott pillanatban melyek azok a találatok, amik vélhetően a legnagyobb hasznot hozzák a keresők számára.

Kép: Envato Elements

.