A spanyol turizmusnak is betett a brit utazási iroda csődje

Thomas Cook csőd

MTI

2019.09.23. 21:04

Az angolok fő utazási iránya Spanyolország.

A spanyol turizmus számára is jelentős csapás a legnagyobb brit utazási iroda, a Thomas Cook csődje - írta az El Economista című spanyol gazdasági napilap hétfőn.

Az újság információ szerint az utazásszervező vállalatcsoport közreműködésével tavaly 7,1 millió turista érkezett a dél-európai országba. Közülük 3,3 millióan az egyik németországi érdekeltség, a Condor légitársaság révén, amely most a német kormány segítségét kérte működése fenntartásához.

A lap szerint elsősorban a Kanári-szigetek és a Baleár-szigetek idegenforgalmát érintheti kedvezőtlenül a 178 éve működő Thomas Cook csoport összeomlása.    

Jorge Marichal, a tenerifei szállodai szövetség elnöke az Onda Cero rádiócsatornának úgy nyilatkozott: a szigetekre látogatók 20-22 százalékát a brit társaság szállította.

A Thomas Cook érdekeltségébe tartozó cégeknek a következő tizenöt napra 525 spanyolországi repülőjáratuk volt betervezve, amelyek törlése mintegy 114 ezer utast érint a spanyol légibiztonsági ügynökség (Aesa) szerint.

Annak érdekében, hogy pontosan felmérjék a várható következményeket és enyhítsék az esetleges károkat, az ügyvezető kormány összehívja az érintett spanyol régiók vezetőit - jelentette be María Reyes Maroto spanyol turisztikai miniszter a Cadena Ser rádióadó műsorában.

A politikus garantálta, hogy a minden külföldön rekedt spanyol állampolgár hazautazhat, köszönhetően a brit polgári repülésügyi hivatal (CAA) által kidolgozott készenléti tervnek.

"A mi felelősségünk sürgetni a brit kormányt, hogy a készenléti terv megvalósuljon, és mindenki hazatérhessen" - mondta, hozzátéve, hogy még zajlik a hazaszállítandó spanyol turisták létszámának felmérése.

Beszámolt arról is, hogy a várható csődről már pénteken  riasztást kaptak, és a hétvégén megpróbáltak közbenjárni annak érdekében, hogy nagy spanyol szállodaláncok pénzügyi befektetőként megmentsék a cégcsoportot, ám végül ez nem sikerült.

A világszerte 22 ezer alkalmazottat foglalkoztató utazási iroda hónapok óta pénzügyi nehézségekkel küzdött; a március 31-én zárult fél évről 1,5 milliárd font (570 milliárd forint) adózás előtti veszteséget jelentett.

.