Egy elemzés szerint ez az iparág szenvedheti meg leginkább a járványt.
Az autógyártás szenvedheti meg leginkább az új típusú koronavírus okozta járványt az ipari ágazatok közül egy elemzés szerint, amelyről hétfőn számolt be a német sajtó.
A Boston Consulting Group (BCS) nemzetközi tanácsadó társaság összeállításában kiemelte, hogy Kína központi szerepe miatt az autógyártásban rendkívül gyors és mélyreható következményekkel jár a vírus terjedése.
Hupej az autóipari beszállítók körében is kedvelt telephely, a tartományban az ágazat több mint 700 vállalata folytat termelést, főleg exportra.
Azonban a járvány miatt nemcsak Hupejben akadozik a gyártás. A BSC elemzése szerint a kínai autóipar több mint 60 százalékát sújtják közvetlenül a koronavírushoz köthető korlátozások, fennakadások.
A nemzetközileg összehangolt gyártási hálózatokat tekintve a kínai beszállítók kiemelten fontosak. Ezt jelzi, hogy egyedül a kormánykerekek exportja 5,6 milliárd dollárt (1740 milliárd forint) tett ki tavaly, a fékrendszereké pedig 5,5 milliárd dollárt. A cégek ugyan rendelkeznek raktárkészletekkel - amelyek jellemzően 45 munkanapra elegendőek -, de a járvány elhúzódása világszerte súlyos ellátási nehézségekhez vezethet, és százmillió dolláros nagyságrendű bevételkiesést okozhat az ágazatban - áll az elemzésben.
A tüdőgyulladást okozó új koronavírus decemberben jelent meg a Hupej tartományi Vuhanban. Az ismert fertőzöttek száma Kínában meghaladja a 71 ezret, a halálos áldozatok száma 1700 felett van. Kínán kívül legkevesebb 240-en betegedtek meg.