Nem kell találgatni, a Magyar Közlönyben megjelent a hivatalos lista.
Amikor a Magyar Közlöny 131. számának az 16250 oldalára görgettünk, hogy ott „A Kormány 1696/2014. (XI. 26.) Korm. Határozata a 2014–2020-as programozási időszak országos jelentőségű közúti, vasúti és vízi közlekedési, városi és elővárosi közlekedési fejlesztéseinek indikatív listájáról” olvassunk, elsősorban természetesen az izgatott minket, hogy mi lesz a Luca székeként készülő, részben valóban fontos, részben politikai szimbólumként létező M86-os úttal.
Nos, úgy túnik, az út valóban minden szakasza megkapta a politikai támogatást (a határozatot Orbán Viktor írta alá), így még az is lehet, az elkövetkezednő években valóban összeáll az össszefüggű gyorsforgalmi út Szombathely és Győr között.

Mikor azonban átbogarásztuk a terjedelmes listát - amely egyaránt tartalmazza az EU-s finanszírozású és a saját költségvetésből tervezett közúti, vasúti, vízi, elővárosi terveket -, kiderült, hogy a 86-os úton kívül is akadnak érdekességek.
Jó hír, hogy a GYSEV révén számos Szombathelyt érintő vasúti fejlesztés valósul meg, ugyankkor nem világos teljesen, mi lesz a 8-as út nyugati szakaszával, illetve a 86-os út Szombathelytől délre található szakaszaival.
Szintén hiányoljuk a Szombatelytől északra tervezett új 87-es út megemlítését, amellyel a térség az osztrák autópálya-rendszerhez (S31) tudna csatlakozni, és amely égetően szükséges lenne a gépjárműipari-központ miatt.
Közzé tesszük teljes listát, a Vas megyei, illetve a Vas megyeiek közlekedése szempontjából valamiért fontos projekteket vastag betűvel emeljük ki.
Közúti projektlista
TEN-T (transzeurópai közlekedési hálózat – a szerk) közúti projektlista
Kivitelezés alatt álló KözOP-IKOP szakaszolt projektek
- M4 Abony – Törökszentmiklós közötti szakasz (2x2)
- M4 M8 – M4 autópályák elválási csomópontja (2x1)
- M86 Csorna – Hegyfalu közötti szakasz (2x2)
- 8 Székesfehérvár – Feketehegy elkerülő (2x2)
- 8 Várpalota elkerülő (2x2)
- A TEN-T közúti hálózat közlekedésbiztonságának, szolgáltatási színvonalának,
- fenntarthatóságának javítását célzó, az üzemeltetési, fenntartási gépállomány fejlesztése
- A TEN-T közúti hálózat közlekedésbiztonságának, szolgáltatási színvonalának,
- fenntarthatóságának javítását célzó, az üzemeltetési, fenntartási telephelyek fejlesztése
- M0 Északi szektor, 11. sz. főút – 10. sz. főút között (2x2) – előkészítés (2018-ig)
- M7 Érd, Iparos úti csomópont átépítése
- M0 Nyugati szektor, 10. sz. főút – 1. sz. főút között (2x2) – előkészítés (2018-ig)
- M7 Zalakomár, tengelysúlymérő állomás megvalósítása
- M0 Keleti szektor zajvédelmi létesítmények megvalósítása
- M30 M30 Tornyosnémeti – Tornyosnémeti, országhatár (2x2)
2015. január 1. után indítani tervezett projektek
- M4 Berettyóújfalu – Nagykereki, országhatár (2x2)
- M35 M35 (I. ütem) 4. sz. főút – 481. sz. főút között (2x2)
- M34 Vásárosnamény – Záhony között (2x1) – előkészítés (2018-ig)
- M35 M35 (II. ütem) Debrecen – Berettyóújfalu között (2x2)
- M0 Déli szektor rekonstrukció (I. ütem) (Deák Ferenc mederhíd felszerkezet cseréje nélkül)
- burkolatmegerősítés, valamint forgalombiztonsági és környezetvédelmi beavatkozások a gyorsforgalmi úthálózat forgalomnak leginkább kitett szakaszain
- M1 M1 autópálya, Lajta, tengelysúlymérő állomás megvalósítása
- M6 Bóly – Ivándárda, országhatár között (2x1)
- 62 Szabadegyháza elkerülő (2x1)
- M1 Hegyeshalom, országhatár akadálymentesítés
- M30 Miskolc – országhatár I. ütem (2x1)
- M2 Budapest – Vác között (2x2)
CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz)
CEF közúti projektek
- M3 Vásárosnamény – Beregdaróc, országhatár között (2x1) – előkészítés (2018-ig)
- M2 Vác – Hont, Parassapuszta, országhatár között (2x1) – előkészítés (2018-ig)
- M15 M1 – Rajka, országhatár között (2x2)
- M70 Letenye – Tornyiszentmiklós, országhatár között (2x2)
- M3 Vásárosnamény – Beregdaróc, országhatár között (2x1) – építés (2016 után)
- M2 Vác – Hont, Parassapuszta, országhatár között (2x1) – építés (2016 után)
TEN-T-n kívüli közúti projektlista
Kivitelezés alatt álló KözOP-IKOP szakaszolt projektek
- 86 Zalalövő elkerülő (2x1)
- 813 Győr keleti elkerülő I. szakasz (M1 – Győr keleti ipartelepi út kapcsolata), (2x1)
- Feszített ütemtervű nem TEN-T (ütemterv szerint 2015-ig lezárni tervezett, de kockázatos) projektek
2015. január 1. után indítani tervezett projektek
- 47 Hódmezővásárhely elkerülő (2x1)
- M85 Csorna elkerülő (II. ütem) (2x2 és 2x1)
- M44 Kondoros – Békéscsaba között (2x2)
- 83 M1 – Pápa között települések elkerülése és rekonstrukció (2x1)
- 48 Debrecen – Nyírábrány, országhatár rekonstrukció
- 21 Lőrinci; Szurdokpüspöki – Bátonyterenye között négynyomúsítás (2x2)
- 67 Kaposvár és az M7 közötti szakasz (érintett települések elkerülését is megvalósító) rekonstrukciója
- 251 Maklár – Andornaktálya elkerülő (2x1)
Nemzeti költségvetésből megvalósítani tervezett projektek listája
- 23-25 Kisterenye (21. sz. főút) – Ózd rekonstrukció (I. ütem) (Bátonyterenye elkerülő nélkül) (2x1)
- M44 Kunszentmárton kelet – Kondoros között
- 471 Debrecen – Mátészalka között (I. ütem) (Hajdú-Bihar megyei szakasz; kapacitásbővítés 2x2, elkerülő és rekonstrukció 2x1)
- M85 Pereszteg – Sopron, országhatár között (2x1)
- M85 Csorna – Vitnyéd nyugat között (2x1)
- 102 Esztergom – M1 között (2x1)
- M4 Albertirsa – Abony kelet (2x2 110 km/óra kiemelt főút / autópálya)
- 405 Újhartyán térsége – Albertirsa (2x2 110 km/óra kiemelt főút)
Vasúti és vízi közlekedési projektlista
TEN-T vasúti projektlista
Kivitelezés alatt álló KözOP-IKOP szakaszolt projektek
- Szajol – Püspökladány korszerűsítés
- Bajánsenye – Boba ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése
- Gyoma – Békéscsaba biztosítóberendezés korszerűsítés és Békéscsaba állomás, Ferencváros – Lőkösháza ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése (III/I.b. ütem)
- Szolnok – Szajol korszerűsítés
- GSM-R távközlési hálózat kiépítése I. ütem
- Ferencváros – Székesfehérvár ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése
- Vác állomás korszerűsítés
- Székesfehérvár állomás korszerűsítés
- Lepsény – Szántód-Kőröshegy korszerűsítés
- GYSEV központi forgalomirányítás kiépítése
- Szombathely – Zalaszentiván vasútvonal korszerűsítése
- Feszített ütemtervű (ütemterv szerint 2015-ig lezárni tervezett, de kockázatos) TEN-T projektek
2015. január 1. után indítani tervezett projektek
- Fejlesztés tartalma
- MÁV 200 férőhelyes motorvonat beszerzés
- MÁV szűk keresztmetszet kiváltás előkészítés
- Nagyút – Mezőkeresztes-Mezőnyárád szűk keresztmetszet kiváltás (nyíltvonal)
- Nagyút – Mezőkeresztes-Mezőnyárád szűk keresztmetszet kiváltás (állomások)
- Szántód-Kőröshegy – Balatonszentgyörgy korszerűsítés
- Sopron – Szombathely – Szentgotthárd ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése
- Püspökladány – Debrecen korszerűsítés és Szajoltól ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése
- Püspökladány – Biharkeresztes szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás
- Zalaszentiván – Nagykanizsa szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás
- MÁV vontatási energiaellátás fejlesztése
- MÁV 300 férőhelyes motorvonat beszerzés
- GYSEV motorvonat beszerzés
- Szombathely állomás korszerűsítése
- Keleti – Kőbánya-felső szűk keresztmetszet kiváltás
- Miskolc – Nyíregyháza korszerűsítés
- Hatvan – Miskolc korszerűsítés
- GYSEV közlekedésbiztonság javítási program II.a. ütem
- MÁV közlekedésbiztonság javítási program II. ütem – Közlekedésbiztonságot és pályakapacitást növelő technológiai fejlesztések és eszközök
- Infrastruktúra és gördülőállomány karbantartó szoftver és IT alkalmazás konszolidáció
- MÁV Hídrekonstrukciós program I. ütem
CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz)
CEF vasúti projektek
- Déli Duna-híd korszerűsítése
- Rákos – Hatvan korszerűsítése
- Kelenföld – Pusztaszabolcs I. ütem (Kelenföld – Százhalombatta korszerűsítése)
- Kelenföld – Pusztaszabolcs II. ütem (Százhalombatta – Pusztaszabolcs korszerűsítése és Kelenföld – Pusztaszabolcs
- ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése)
- GSM-R távközlési hálózat kiépítése II. ütem
- Biatorbágy – Tata korszerűsítése és Budapest – Hegyeshalom ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése
- Pusztaszabolcs – Dombóvár korszerűsítése
- Székesfehérvár – Veszprém – Boba korszerűsítése és ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése
- Békéscsaba – Lőkösháza 2. vágány kiépítése
- Szolnok állomás korszerűsítése
- Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér kötöttpályás kapcsolatának kialakítása
- Dombóvár – Kaposvár – Gyékényes korszerűsítése
CEF vízi közlekedési projektek
- Új komáromi híd, Komárom – Komárno (Révkomárom) között
- Magyarországi TEN-T belvízi út és kikötői infrastruktúra fejlesztésének előkészítése és kivitelezése
- Dunai hajóút kitűzési rendszerének fejlesztése
Városi és elővárosi közlekedési projektlista
Kivitelezés alatt álló KözOP-IKOP szakaszolt projektek
- Budapest villamos- és trolibuszbeszerzés I. ütem
- Budapest – Esztergom kiegészítő fejlesztések
- Rákosrendező – Esztergom villamosítás, biztosítóberendezés korszerűsítés
Feszített ütemtervű (ütemterv szerint 2015-ig lezárni tervezett, de kockázatos) városi, elővárosi projektek
2015. január 1. után indítani tervezett projektek
- Helyi személyszállítás gördülőállomány fejlesztése
- Elővárosi állomások, megállóhelyek fejlesztése és felújítása
- Szeged – Hódmezővásáhely városi-elővárosi tram-train rendszer megvalósítása
- Budapest elővárosi HÉV vonalak fejlesztése, felújítása
- Szeged – Hódmezővásárhely – Békéscsaba – Gyula szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás
- Debrecen – Nyíradony korszerűsítés
- Nyíradony – Mátészalka korszerűsítés
- Debreceni intermodális személyszállítási központ létrehozása
- GYSEV közlekedésbiztonság javítási program II.b. ütem
- A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési é forgalomirányítási rendszerek fejlesztése
- Megyei jogú városok vasútállomásai intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása megyeszékhelyek vasúti elővárosi körzetében I. ütem
- Debrecen – Nyírábrány korszerűsítés
- Rákospalota-Újpest – Veresegyház – Vác korszerűsítés
- Hungária körút – Rákospalota-Újpest korszerűsítés
- Kőbánya-Kispest – Lajosmizse – Kecskemét szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás
- Mezőzombor – Sátoraljaújhely szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás
- Szeged – Makó vasúti elővárosi közlekedés fejlesztése, vegyesforgalmú Tisza-híd építésével
- Szombathely – Kőszeg korszerűsítés
- Budapest-Keleti pályaudvar épület-felújítás
- Budapest-Nyugati pályaudvar épület-felújítás
Nagyprojekt-lista
az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) nagyprojekt-listája
1. IKOP 1. prioritási tengely (TEN-T közúti lista)
1/A Kivitelezés alatt álló KözOP-IKOP szakaszolt projektek
- M4 Abony – Törökszentmiklós közötti szakasz (2x2)
- M86 Csorna – Hegyfalu közötti szakasz (2x2)
- 8 Várpalota elkerülő (2x2)
- 1/B 2015. január 1. után indítani tervezett projektek
- Útszám Fejlesztés tartalma
- M4 Berettyóújfalu – Nagykereki, országhatár (2x2)
- M35 M35 (II. ütem) Debrecen – Berettyóújfalu között (2x2)
- M0 Déli szektor rekonstrukció (I. ütem) (Deák Ferenc mederhíd felszerkezet cseréje nélkül)
- Burkolatmegerősítés, valamint forgalombiztonsági és környezetvédelmi beavatkozások a gyorsforgalmi úthálózat forgalomnak leginkább kitett szakaszain
- M6 Bóly – Ivándárda, országhatár között (2x1)
- M30 Miskolc – országhatár I. ütem (2x1)
- M2 Budapest – Vác között (2x2)
1/C CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) projektek
- 13 Új komáromi híd, Komárom – Komárno (Révkomárom) között
- M3 Vásárosnamény – Beregdaróc, országhatár között (2x1) – előkészítés (2018-ig)
- M2 Vác – Hont, Parassapuszta, országhatár között (2x1) – előkészítés (2018-ig)
2. IKOP 2. prioritási tengely (TEN-T vasúti lista)
2/A Kivitelezés alatt álló KözOP-IKOP szakaszolt projektek
- Gyoma – Békéscsaba biztosítóberendezés rekonstrukció és Békéscsaba állomás, Ferencváros – Lőkösháza ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése (III/I.b. ütem)
- Székesfehérvár állomás rekonstrukció
- Lepsény – Szántód-Kőrőshegy rekonstrukció
2/B 2015. január 1. után indítani tervezett projektek
- MÁV 200 férőhelyes motorvonat beszerzés
- Szántód-Kőröshegy – Balatonszentgyörgy rekonstrukció
- Püspökladány – Debrecen rekonstrukció és Szajoltól ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése
- MÁV 300 férőhelyes motorvonat beszerzés
- Szombathely állomás korszerűsítése
- Miskolc – Nyíregyháza korszerűsítés
- Hatvan – Miskolc korszerűsítés
2/C CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) projektek
- Déli Duna-híd korszerűsítése
- Rákos – Hatvan korszerűsítése
- Kelenföld – Pusztaszabolcs I. ütem (Kelenföld – Százhalombatta korszerűsítése)
- Kelenföld – Pusztaszabolcs II. ütem (Százhalombatta – Pusztaszabolcs korszerűsítése és Kelenföld – Pusztaszabolcs
- ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése)
- GSM-R távközlési hálózat kiépítése II. ütem
- Biatorbágy – Tata rekonstrukció és Budapest – Hegyeshalom ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése
- Pusztaszabolcs – Dombóvár korszerűsítése
- Székesfehérvár – Veszprém – Boba korszerűsítése és ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése
- Békéscsaba – Lőkösháza 2. vágány kiépítése
- Szolnok állomás korszerűsítése
- Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér kötöttpályás kapcsolatának kialakítása
- Dombóvár – Kaposvár – Gyékényes korszerűsítése
3. IKOP 3. prioritási tengely (városi és elővárosi közlekedési projektek)
3/A Kivitelezés alatt álló KözOP-IKOP szakaszolt projektek
- Budapest villamos- és trolibuszbeszerzés I.
- 3/B 2015. január 1. után indítani tervezett projektek
- Budapest elővárosi HÉV vonalak fejlesztése, felújítása
- Szeged – Hódmezővásárhely – Békéscsaba – Gyula szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás
- Debreceni intermodális személyszállítási központ létrehozása
- Megyei jogú városok vasútállomásai intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása megyeszékhelyek vasúti elővárosi körzetében I.
- Rákospalota-Újpest – Veresegyház – Vác korszerűsítés
- Hungária körút – Rákospalota-Újpest korszerűsítés
- Kőbánya-Kispest – Lajosmizse – Kecskemét szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás
4. IKOP 4. prioritási tengely (TEN-T-n kívüli közúti lista)
4/A 2015. január 1. után indítani tervezett projektek
- 47 Hódmezővásárhely elkerülő (2x1)
- M44 Kondoros – Békéscsaba között (2x2)
- 83 M1 – Pápa között települések elkerülése és rekonstrukció (2x1)
- 21 Lőrinci; Szurdokpüspöki – Bátonyterenye között négynyomúsítás (2x2)
- 67 Kaposvár és az M7 közötti szakasz (érintett települések elkerülését is megvalósító) rekonstrukciója