Hazánk meglehetősen árérzékeny országnak számít, így nem meglepő, hogy az autósok is a lehető legkésőbb szeretik lecseréltetni a nyári gumikat, és újakat vásárolni. A jelenleg hatályos jogszabályok szerint, -és ez az egész európai unió területén így van-, a gumiabroncsokat kizárólag addig lehet közúti forgalomban használni, amíg a futófelület mintaárkainak magassága eléri a legalább 1,6 milliméteres magasságot, tudható meg az autogumiakcio.hu nyári gumi szakértőitől.
Az 1,6 milliméteres kopásszintet egyébként a futófelület fő árkaiba elhelyezett kis kitüremkedések is jelzik, így az autósnak nem kell mérőeszköz sem ahhoz, hogy lássa, a gumi még alkalmas e a közlekedésre vagy sem. Ha a futófelület egy szintbe kopik ezekkel a jelzésekkel, akkor az abroncsokat le kell cserélni.
Ezzel kapcsolatban azonban jó ha tudjuk, hogy a nagyobb gumigyártók már évek óta azt javasolják, hogy a nyári gumikat már a mintaárkok 3 milliméteres kopásakor ajánlatos lecserélni, mivel ez alatti kopás esetén az abroncsok már nem tudják ugyanazt a minőségű tapadást nyújtani, például esős időben a megnövekedett csapadékot a 3 mm alá kopott futófelület már nem tudja hatékonyan elvezetni. Mielőtt még valaki azt mondaná, hogy ez csak marketing fogás, hogy még több gumit adjanak el, független tesztek során is bebizonyosodott ennek az állításnak a valódisága.
Másik fontos tényező a gumik gyártástól számított életkora, ebből a szempontból régen az volt az ajánlás, hogy gumiabroncsokat tíz éven túl már nem szabad használni, ez jelenleg változott, a Michelin, a Bridgestone és más gyártók is azt ajánlják, hogy a nyári gumikat 5 éves koruk után már csak akkor használják, ha azokat évente egyszer ellenőriztetik, és 8 éves koruk után már egyáltalán ne közlekedjenek vele. Ha autógumi szettet vásárol, akkor az autógumiakció weboldalán nyugodtan utána érdeklődhet, hogy mennyi idősek az adott gumiabroncsok.
A gumik elöregedésével kapcsolatban már több használt gumi tesztet is végeztek, és ezek arra jutottak, hogy már a négyéves nyári gumik esetében is kimutatható bizonyos tapadásbeli csökkenés, és az ötéves abroncsoknál már sok esetben arra jutottak a tesztelők, hogy csak kompromisszumokkal használhatók tovább, annyira megnő ezeknek a gumiknak a fékútja, és az egyéb tapadási tényezői is nagymértékben legyengülnek.
Az öt év feletti gumik esetében a prémium abroncsok sem képeznek ez alól kivételt, tehát végeredményben minden ötéves nyári gumit érdemes lecseréltetni, ha megfelelő biztonságban szeretnénk autózni.