A cég egy bonyolult képletet alkalmaz.
Talán már ön is eltűnődött azon, hogy miért van az, hogy egyes ismerősei látják a Facebook-bejegyzéseit, mások nem, vagy éppen hogy ön mit lát és mit nem a saját hírfolyamán.
Nos, ahogy a Google-nak is megvan a maga titkos receptje, hogy a keresés során mit tesz elénk előre és mit sorol hátrébb, úgy a Facebook sem bízza a dolgokat a véletlenre.
A megjelenéseket vezérlő algoritmus neve Edge-Rank. Ez határozza meg, hogy mi az, ami megjelenik az ön hírfolyamában, és mi az, ami kimarad belőle.
Az Edge-Rank működéséről a psprovocative.com közöl egy nagyon tanulságos írást.
Ezek szerint egy átlagos Facebook-felhasználónak, több mint 245 ismerőse és 100 más típusú kapcsolata (oldalak, események, csoportok, stb.) van.
Az átlagos mennyiségű történettel, amelyet a kapcsolatok produkálnak naponta, 500-750 más történet is keletkezik, de ha mindez megjelenne, az kezelhetetlen és feldolgozhatatlan mennyiségű információt jelentene.
Az Edge-Rank dolga, hogy fontossági sorrendet határozzon meg minden egyes felhasználó számára, és ezt figyelembe véve jelentesse meg a bejegyzéseket a hírfolyamokban.
Itt egy egyszerű példa a pontszámosztásban jelentős szerepet játszó „vonzódás” működéséről:
Géza és Valéria Facebook ismerősök. Géza minden héten böngészi Valéria profilját és megtekinti képeit. Alkalmanként lájkolja a frissítéseit. Másrészről Valéria soha nem nézte még meg Géza profilját, képeit, és nem érdeklődik a bejegyzései iránt, mióta Géza felvette őt ismerősnek. Géza látni fogja Valéria legtöbb – ha nem az összes – bejegyzését a hírfolyamában, mert a vonzódási pontja Valéria felé magas, míg Valéria valószínűleg nem fog semmit látni Géza bejegyzéseiből az alacsony vonzódási pont miatt.
A további részleteként keresse fel a psprovocative.com magyar nyelvű cikkét.