Újabb négy ügyet intézhetünk telefonon a NAV-nál

2013.11.22. 13:13

Négy ügytípussal bővült a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) telefonos ügyintéző rendszerében elérhető szolgáltatások köre - közölte honllapján a NAV Nyugat-dunántúli Regionális Adó Főigazgatósága.

Az adózók az ügyfélszolgálatok felkeresése helyett bizonyos adóügyeket telefonon is intézhetnek a NAV Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszerén keresztül a 06-40/20-21-22 számon. A korábban is intézhető ügytípusok (pl. papír alapú bevallás javítása, adózói folyószámlával kapcsolatos tájékoztatás és adónemek közötti átvezetés, jövedelemigazolás iránti kérelem benyújtása) mellett mostantól az adózók
  • benyújthatják az adó- és együttes adóigazolás iránti kérelmüket,
  • bejelentkezhetnek egészségügyi szolgáltatási járulék fizetésére,
  • javíthatják a papíron is benyújtható, de elektronikusan beküldött bevallásokat,
  • továbbá a gépjármű-forgalmazók megtehetik az illetékmentességük megállapításához szükséges nyilatkozatot.
A telefonos ügyintéző rendszer használatának feltétele az ügyfélazonosító szám, ami a TEL nyomtatvány papír alapú vagy elektronikus (Ügyfélkapun keresztül történő) benyújtásával igényelhető.

A nyomtatvány elérhető az alábbi linken:
http://nav.gov.hu/nav/letoltesek/nyomtatvanykitolto_programok/nyomtatvanykitolto_programok_nav/kerelmek/tel.html

A NAV telefonos ügyintéző rendszere hétfőtől csütörtökig 8.30-tól 16 óráig, pénteken 8.30-tól 13.30-ig várja az ügyfelek hívását.

Részletes tájékoztatás a NAV honlapján (www.nav.gov.hu) az Információs füzetek menüpont alatt a 33. számú füzetben található.
.