Az átadást 2014 közepére tervezik.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. eredményt hirdetett a fejlesztés kivitelezésének folytatására vonatkozó közbeszerzési eljáráson. A szakaszt a tervezett ütemezés szerint 2014 év közepén adják át.
„A megvalósult munkálatok mellett újabb szakasszal bővül a leendő M86 gyorsforgalmi út” – tájékoztatta lapunkat a NIF kommunikációs irodája.
A Szombathely és Vát között 6,2 kilométeren új nyomvonalon, 3 kilométeren pedig melléépítéssel kétszer két sávos főutat alakítanak ki. A 9,2 kilométer hosszú útszakasz gyorsforgalmi paraméterekkel épül meg.
Egyelőre itt tart a dolog
A beruházás részeként 18 közúti és vízépítési műtárgyat, egy új külön szintű „fél lóhere” típusú csomópontot és egy további külön szintű csomópontot alakítanak ki. A felújított útszakasz burkolata a korszerűsítés után 11,5 tonna tengelyterhelésű járművek közlekedésére is alkalmas lesz.
A Szombathely-Vát szakasz kivitelezése a vállalkozó pénzügyi problémái miatt 2010. októberben állt le, hogy aztán a NIF Z 2011. júliusában elálljon a konzorciummal kötött kivitelezési szerződéstől.
A NIF csütörtöki közlése szerint várhatóan 2012 május végén indul újra a munka a szakaszon, amit a tervek szerint 2014 év közepén adhatjuk át a forgalomnak.
A beérkező 3 ajánlat közül a legalacsonyabb ajánlatot benyújtó, a nyílt közbeszerzési eljáráson nyertes Szombathely MK 86 Konzorcium építi meg a beruházást. A konzorcium vezetője Magyar Aszfalt Kft., a konzorcium tagja a KÖZGÉP Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt. A szerződéses összeg nettó: 7 milliárd 37 millió forint.
Emlékek a 86-os útról, amely arra való, hogy gyorshajtásért fizessünk és politikusok bukjanak meg miatta
A 86-os út Szombathely és Győr közötti szakaszára mondhatnánk azt is, hogy régiónk és általános közállapotaink állatorvosi lova. A gond csak az, hogy annyi állatorvosi ló van körülöttünk, hogy több ménesnyit is kitesznek. Mi most csak ezzel az eggyel játszunk el, nem vizsgáljuk, nem gyógyítjuk, csak emlékezünk. Teljes cikk.