A Mediaedge:cia médiaügynökség kutatásának eredményei arra is rámutatnak, hogy a TV-kampányok 14%-kal kevesebb befolyást gyakorolnak az internet-használókra, mint nem netező társaikra. A felmérés alapján úgy tűnik, hogy bár a televízó „egyedülálló” médium volt az elmúlt évszázadban, az internet egyre erősebb hatással van a fogyasztókra.
Magyarázatul a tanulmány hozzáteszi: hasonlóan, ahogy az ötvenes évektől az emberek egyre kevesebb időt fordítottak másra a tévézés miatt, most az internetezők töltenek kevesebb időt a TV előtt. A trend folytatódni látszik, hiszen a Jupiter Research előrejelzései szerint az online penetréció 2008-ra Európa-szerte eléri az 54%-ot.
Az AIMC adatai alapján a Mediaegde:cia megállapította, hogy az internet-használók 68%-a néz kevesebb tévét webes tevékenységeinek köszönhetően. Az előző évek tapasztalataival összevetve elmondható, hogy a TV-fogyasztásukat csökkentők aránya az elmúlt négy évben 25%-kal nőtt.
Az internetezés azonban nem csak a televíziózást érinti. Az AIMC kutatása arra is figyelmeztet, hogy a világhálón szörfözők 16%-a ma már kevesebb rádiót hallgat és 10%-uk kevesebbet jár moziba is.
A felmérés szerint ezzel egyidejűleg a fogyasztók több időt töltenek online, mint valaha: a megkérdezettek 71%-a 10 órát vagy annál többet internetezik hetente. 1996-ban még csupán harmadennyien (23%) szenteltek jelentősebb időt a webes tevékenységeknek. (Médiainfo)