

Schöpflin György, a Fidesz EU-képviselőjének
februári ittjártakor fogalmazódott meg az a cselekvési terv, amelynek keretében a párt a közelmúltban egy törvényjavaslatot nyújtott be a parlamentnek, azzal a szándékkal, hogy lehetetlené tegye vele a toronyi lignitbánya megnyitását – hangzott el egy csütörtöki sajtótájékoztatón.
Sági József képviselő– a javaslat előadója az országgyűlés területfejlesztési bizottságban – elmondta, hogy a kormány ugyan nem, de mind a négy parlamenti párt egyöntetűen támogatja a törvény által megfogalmazott elképzelést, amely végre pontot tenne erre a régóta húzódó ügyre.
A törvényt előreláthatóan még a tavaszi ülésszak alatt elfogadják a honatyák, és nem kizárt, hogy további módosító javaslatokkal tovább csiszolják a javaslatot.
Magyar József, a Fidesz önkormányzati képviselője és a környezetvédelmi bizottság elnöke arról számolt be, hogy április 23-án szombaton, a föld napja Vas megyei főrendezvényeként egy nagyszabású fórum kerül megrendezésre Nardán, amelyen az osztrák és a magyar önkormányzati vezetőkön, akadémikusokon és környezetvédőkön kívül megjelenik Nagy Oszkár, a Nógrádszén Kft ügyvezetője is.
Az ALON kérdésére, hogy - tekintettel a jelentős önkormányzati, lakossági ellenállásra és a szomszédos, sok milliárd eurót mozgató osztrák wellness-turizmusra – komolyan volt-e esélye egy lignitbánya nyitásának, a sajtótájékoztatón szintén jelen levő Hende Csaba azt válaszolta, hogy reális volt a veszély, mivel „Elég jelentős medvék mozognak a málnásban”. Ezért kellett és kell kimondani, hogy itt nem nyílhat bánya, és minden kísérletezés csak kidobott pénz és idő a másik fél részéről.
Sági József elmondta, nem tartja kizártnak, hogy nem is a szén, hanem a kavics áll a háttérben. Az M9 út építésekor például nagyon jól jönne a szén felett elhelyezkedő teherhordó toronyi kavics, amely – egyes szakértői vélemények szerint – értékesebb, mint a lignit.
ALON-linkalánlat:
Jó szerencsét, Narda! (Beszámoló a 2003-as tüntetésről)