Tánc világnapi gála pénteken a Sportházban: Program

2005.04.26. 18:12

Az idei Tác Világnapja gálaműsorra 2005. április 29-én pénteken 19 órakor kerül sor a szombathelyi Művelődési és Sportházban.

Program:

Overture
A mozgás öröme, ahogy azt a Berzsenyi Dániel Főiskola hallgatói, a tornászok, kötélugrók és a táncosok előadják

Köszöntő
A megjelenteket Dr. Ipkovich György polgármester köszönti

„Apja fia, anyja lánya” – avagy a tánc hagyományozódása
Szombathelyi táncos alkotók és előadók erre az alkalomra készült műveinek bemutatója.

A Szombathelyi Táncregiszter 2005. bemutatása
A kötet szerkesztői: Horváth János Gedi és Horváth Győző

A katona története
Igor Stravinsky azonos című zeneművének szvit változatára készült balett

Szereplők:

Katona: Szabó Csongor
Ördög: Szász Dániel
Királykisasszony: Kántor Katalin
Király: Hámor József
Udvarhölgyek: Jaross Viktória, Nagy Csilla
Koreográfia: Pataky Klára

A gálaműsorban közreműködő együttesek és szólisták:

BDF Szökős Néptáncegyüttes
Energy and Dabas-Ton Táncsport Egyesület
Galaxy Akrobatikus Rock’n’Roll Klub
Homo Ludens Zenés Színpad
Horváth Attila népzenész
Írisz Mazsorett Együttes
Kice Énekegyüttes
Kummer Táncegyüttes
LORIGO Táncsport Egyesület
Magyar Táncművészeti Főiskola hallgatói
One Step Táncegyüttes
Savaria Táncsport Egyesület
Szivárvány Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
Szombathelyi Néptáncműhely
Ungaresca Táncegyüttes
Triola Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
A gálaműsort szerkesztette és rendezte: Parais István

Műsorvezető: Kovács Ági

A Tánc Világnapja gálaműsort Szombathely Megyei Jogú Város Önkormányzata és a Művelődési és Sportház támogatja.




A KATONA TÖRTÉNETE
Szereplők:

Katona: Szabó Csongor
Ördög: Szász Dániel
Királykisasszony: Kántor Katalin
Király: Hámor József
Udvarhölgyek: Jaross Viktória, Nagy Csilla
Koreográfia: Pataky Klára

Igor Stravinsky azonos című zeneművének szvit változatára készített, kb.28 perces koreográfia.

Nem akar mást, mint elmondani a katona történetét, aki hazafelé tart a háborúból, ám találkozik az ördöggel, s az megkísérti és romlásba taszítja a katonát. A katonának mindene megvolt, volt családja, mátkája, hegedűje, aztán nem marad semmije. Hiába szerez vagyont, hiába nyeri el a királykisasszony kezét, az ördög segítségével (vagy mesterkedésével) szerzett dolgok nem hoznak boldogságot. A pénz, a vagyon, a hatalom, a külsőségek nem boldogítanak. A történet rendhagyó mese, hiszen hiába megy át a katona egyfajta fejlődésen a történet során, hiába ismeri be tévedését, mégis az ördög győzedelmeskedik. Nem lehet határokat büntetlenül átlépni, a tévedések, hibák, árulások nem orvosolhatóak csupán a felismerésükkel.

A koreográfia különös hangsúlyt fektet a zenemű gazdagságának, virtuozitásának az érzékeltetésére. Egyedi mozdulatvilágba helyezve a szereplőket, a zene által is sugallt irónia és humor eszközeit is alkalmazva kívánja bemutatni a katona, illetőleg a könnyen kísértésbe eső ember „meséjét”.
.