A magyar zenei rádióadókat is lefizetik?

2005.07.27. 11:03

A Sony BMG 10 millió dollárt fizet peren kívül az USA-ban, mivel több rádióállomást megvesztegetett, hogy az általa megjelentetett lemezeket népszerűsítsék. Nem elképzelhetetlen, hogy nálunk sem ismeretlen e módszer – írja a Napi Gazdaság.

Machán Frigyes, a Radio Café 98.6 vezető zenei szerkesztője szerint a kisebb, alternatív adókat nyilvánvalóan nem éri meg lefizetni, de a nagy rádiókat szerinte Magyarországon is megkörnyékezik a kiadómogulok.

Ezzel a véleménnyel nem ért egyet Vovesz Tibor, a Juventus programigazgatója, aki szerint a magyar médiapiacon ilyesmire még nem volt példa. A Danubius közvélemény-kutató cég segítségével szerez információkat hallgatói preferenciáiról – közölte Csík Gabriella, a Danubius zenei igazgatója.

A magyar gyakorlat szerint a rádiók az Artisjuson keresztül fizetik a jogdíjakat az egyes szerzőknek. A rádiók nem is tudják, kinek mekkora jogdíjat fizetnek, ez is segít elkerülni a visszaéléseket.

További részletek a szerdai NAPI Gazdaságban. (napi.hu)
.