Tisztelt Címzettek!
Mint ismeretes a napokban Magyarország piacvezető Internet-szolgáltatója a T-Online Rt. (korábbi nevén Axelero Internet Rt.) etikai és jogi szempontból erősen kifogásolható lépést tett; nevezetesen körülbelül ötven előfizetőjének 60 napos felmondási idővel megszüntette addigi ADSL szerződését.
Az indoklásban gazdaságossági szempontokra hivatkozott a levél, majd, amint ezt később Simó György vezérigazgató úr
az online médiának" target="_self kifejtette, kiderült, hogy az érintett korlátlan adatforgalmi szerződéssel rendelkező felhasználók túl sok adatot (150-250 Gigabájtot havonta) forgalmaztak a szolgáltató hálózatán.
Tudvalevő, hogy a Magyar Telekom Rt. (korábbi nevén Matáv Rt.), a T-Online Rt. anyavállalata, több ízben is sávszélességet duplázott az ADSL előfizetők részére. Ezzel lehetővé vált, hogy az előfizetők a fent megadott 150-250 gigabájt akár háromszorosát, bizonyos esetekben ötszörösét is forgalmazzák egy hónapban. Szerződés szerint természetesen – mivel a T-Online az Otthon csomagot (is) korlátlanként reklámozza, – kizárólag a technikai korlátok szabhat(ná)nak határt az ADSL felhasználóknak. Azt természetesen nem vitatjuk, hogy jogszerű a felmondás,
de az indoklása az összes körülmény ismeretében elfogadhatatlan.
Az Internet fejlődésének jelenlegi szakasza a multimédiás tartalmak fele mutat: pl. online rádió és tévé, és ezek minőségi javulására, ezen intézkedés azonban falat épít a fejlődés vívmányainak kihasználása és a felhasználók közé.
Jelen esetben, azonban a szolgáltatás teljes kapacitásának 30%-os kihasználásáért bontottak szerződést az ügyfelekkel, minden előzetes figyelmeztetés nélkül, tehát példát statuálva ezáltal, tudatták a többi ügyféllel, hogy a szolgáltatás túlzott kihasználása szerződésbontást von maga után.
Ez az intézkedés álláspontunk szerint súlyosan veszélyezteti
az előfizetői jogbiztonságot, mivel az ÁSZF (Általános Szerződési Feltételek) és az előfizetői szerződés nem tartalmaz semmilyen kitételt azzal kapcsolatban, mi tekinthető a szolgáltatás túlzott használatának. Súlyos körülménynek tekintjük továbbá, hogy a szerződés felmondását nem előzte meg semmiféle figyelmeztetés, és nézetünk szerint
nem elvárható az előfizetőtől, hogy a szolgáltatás igénybevétele során figyelembe vegye a Szolgáltató saját működésére vonatkozó gazdaságossági szempontokat.
Úgy véljük, felesleges hosszasan ecsetelni milyen etikai, jogi és fogyasztói aggályokat vet fel a fenti intézkedés, nem beszélve arról a lehetőségről, ha és amennyiben a legnagyobb szolgáltató ezt ilyen formában konzekvenciák nélkül megteheti, ez milyen jövőbeli folyamatokat jelezhet előre.
Kérjük a fentiek alapján a címzettek segítségét, hogy saját hatáskörükben indítsanak vizsgálatot. Célunk, hogy a nevezett felhasználók szerződését ne szüntesse meg a Szolgáltató, illetőleg, a jövőben se élhessen hasonló eszközökkel, sem a T-Online Rt. sem más szolgáltató.
(forrás: netert.hu)