Agresszív versenytársat kap a Rossmann és a DM

2005.10.05. 00:56

A jövő év elején új, nehézsúlyú versenytársat kapnak a hazai drogériák: jön Európa vezető kozmetikai kiskereskedelmi lánca, a német Schlecker – értesült a Privátbankár.

A cég a Lidl által is alkalmazott agresszív kereskedelmi módszerekkel Európa vezető drogérialáncává küzdötte fel magát. Megjelenésével árháborúra és a piac trendeződésére lehet számítani Magyarországon. A Mai Piac című szaklap úgy értesült, hogy az új piaci szereplő rögtön egy tucat bolttal kezdené meg tevékenységét hazánkban.

A Schlecker tavaly csaknem 11 ezer németországi boltjában 5,4 milliárd eurós forgalmat ért el. Magyarországon is gyors terjeszkedésre lehet számítani: az általa diktált iramra jellemző, hogy 1990 és 1999 közt megháromszorozta boltjai számát. Az új piaci szereplő a Lidlhez hasonlóan egyszerű berendezésű üzletekben, viszonylag szerény kínálattal dolgozik. Árai azonban rendkívül alacsonyak, így a Lidlhez hasonlóan üzleti partnereiből igyekszik minél nagyobb kedvezményt kipréselni.

Az új piaci szereplő egyedi: drogériáiban az illatszerek és háztartási vegyi áruk mellett kávét, édességet, italokat és dohányárut is forgalmaz, és akár a fotókidolgozó láncokra is veszélyes lehet, hiszen ilyen szolgáltatásokat is, és műszaki cikkeket is kínál. (Privatbankár.hu)
.