Erősödő hipermarket-ellenesség a régióban

2005.11.07. 14:12

Nemkívánatosnak nyilvánította a Tesco által megtestesített kereskedelmi kultúrát az új lengyel pénzügyminiszter, miközben Csehországban is egyre több kritika éri a hipermarketeket – olvasható a Világgazdaság összeállításában.

Az új lengyel pénzügyminiszter a Financial Timesnak adott nyilatkozatában jelentette ki, hogy a brit Tesco nagyáruházlánc megjelenése és terjeszkedése a „nem termelő” jellegű beruházások azon formáját képviseli, amelyre nincs szükség Lengyelországban.

Teresa Lubinska már korábban, Szczecin városi önkormányzatában viselt tisztségében is fellépett a nagyáruházak terjeszkedése ellen, mert azok – mint mondja – nagy számban tesznek tönkre helyi munkahelyeket, miközben maga csak gyengén képzett munkaerőnek kínál, szerényen javadalmazott foglalkoztatást.

A mostani miniszteri bírálatra a cég azzal reagált, hogy közölte: terjeszkedése súlypontját a jövőben igyekeznek áttenni Kínára, Koreára és Törökországra.

A napilap arról is beszámol, hogy közben Csehországban is áll a bál, ahol a közegészségügyi hatóságok is kénytelenek foglalkozni az utóbbi időben beküldött, rekordszámú panasszal, amelyekben romlott, büdös hús, képlékenynyé vált sajt, lejárt szavatosságú tejtermékek és más cikkek eladását teszik szóvá, olyan áruházakban, mint a Carrefour, a Billa ás a Julius Meinl. (vg.hu)
.