A napilap megtudta, a MÁV-nak nincs elegendő vagonja, így az IC-vonatok előreláthatólag 2007 végéig a szükségesnél kevesebb kocsival közlekednek.
Új járművek beszerzésére éppúgy nincs pénz, mint a harmincéves vagonok felújítására.
A vasúttársaság vezérigazgatója a Népszabadságnak elmondta, hogy a vonatok zsúfoltsága miatt rendszeresek a panaszok, de ez nem változtat azon, hogy a MÁV-nak alig van tartaléka forgalomképes IC-kocsikból.
Egyelőre bizonytalan a jövő is. Ha lesz pénz, 2007-ben gördülhetnek ki a javítóműhelyből az első, teljesen átépített IC-kocsik. Ezt követően a MÁV évente 50-60 felújított kocsit állítana szolgálatba. Az utolsó vagon 2010-re készülne el.
Emellett tervezik új IC-kocsik és komplett motorvonatok vásárlását, de az általános pénztelenség miatt egyelőre maradnak a jóval földhözragadtabb megoldások, köztük a német vasút - éppen az IC-motorvonatok beszerzésével - feleslegessé vált kocsijainak megvásárlása, amiről jelenleg is folynak a tárgyalások.
Ezek azonban nem érik el az IC-kocsiktól elvárható szolgáltatási színvonalat, tehát miközben csökkenhet az IC-szerelvények zsúfoltsága, a szolgáltatás színvonala valamelyest visszaesne. (Népszabadság)