Miért nincs elég hely az Intercity járatokon?

2005.11.10. 14:17

Aki rendszeresen közlekedik vasúttal Szombathely és Budapest között, nem győz azon mérgelődni, hogy az Intercity helyjegyet már napokkal az utazás előtt meg kell venni, mert különben jó esélyünk van, hogy nem férünk fel. A problémának a Népszabadság járt utána.

A napilap megtudta, a MÁV-nak nincs elegendő vagonja, így az IC-vonatok előreláthatólag 2007 végéig a szükségesnél kevesebb kocsival közlekednek.

Új járművek beszerzésére éppúgy nincs pénz, mint a harmincéves vagonok felújítására.

A vasúttársaság vezérigazgatója a Népszabadságnak elmondta, hogy a vonatok zsúfoltsága miatt rendszeresek a panaszok, de ez nem változtat azon, hogy a MÁV-nak alig van tartaléka forgalomképes IC-kocsikból.

Egyelőre bizonytalan a jövő is. Ha lesz pénz, 2007-ben gördülhetnek ki a javítóműhelyből az első, teljesen átépített IC-kocsik. Ezt követően a MÁV évente 50-60 felújított kocsit állítana szolgálatba. Az utolsó vagon 2010-re készülne el.

Emellett tervezik új IC-kocsik és komplett motorvonatok vásárlását, de az általános pénztelenség miatt egyelőre maradnak a jóval földhözragadtabb megoldások, köztük a német vasút - éppen az IC-motorvonatok beszerzésével - feleslegessé vált kocsijainak megvásárlása, amiről jelenleg is folynak a tárgyalások.

Ezek azonban nem érik el az IC-kocsiktól elvárható szolgáltatási színvonalat, tehát miközben csökkenhet az IC-szerelvények zsúfoltsága, a szolgáltatás színvonala valamelyest visszaesne. (Népszabadság)
.