Leteszteltük: Autópálya-matrica vásárlása sms-ben

2006.04.18. 15:19

Komoly reklámkampánnyal nyomatják, hogy az autópálya-matrica immáron sms segítségével is megvásárolható, mi meg komolyan leteszteltük a szolgáltatást az ünnepek alatt. Nos, a rendszer totálisan nem működött. Marad a kapargatás?

sms autópálya matrica

Vezető gazdasági hetilapunkból múlt héten kiesett egy szórólapocska, mely arra buzdít, hogy vásároljunk autópálya-matricát sms-ben. Az ötlet remek, a szórólapot egy laza mozdulattal bedobom az autóba, elkönyvelve, hogy vége a pályamatricáért sorban állós, ragasztgatós korszaknak.

A húsvéti hosszú hétvégét megelőző pénteki napon indulunk útnak Budapestre. A szokásos előkészületek után Szelesténél először az autópálya-matrica majd a szórólap jut eszünkbe. Minden egyszerűnek és egyértelműnek tűnik rajta.

Így elküldjük a megadott számra sms-t a rendszámmal, és néhány másodperc után már kapjuk is a választ. Nyomban két sms-t. Ezek azonban egyrészt arról tájékoztatnak, hogy a vásárlás nem sikerült, másrészt nem áll rendelkezésre elegendő összeg a telefonon.

Rövid egyenlegellenőrzés, kiderül a kártyán a matrica árának háromszorosa van. Viszont felmerül a gyanú, hogy a telefon nem előfizetéses, így talán ez lehet a gond. Sebaj, elő egy másik mobil, előfizetéses. Erről működnie kell. Újabb próbálkozás, ismét két sms, nem sikerült a vásárlás és nincs fedezet. Kicsit furcsállom a dolgot, de még mindig bizakodom, talán csak a rendszer terhelt, hiszen nagypéntek van, sokan utaznak. Csornáig vagy nyolcszor próbálkozunk, mindhiába, mindig csak az elutasítás jön.

Csorna és Győr között már türelmetlen vagyok, szeretném, ha megoldódna a matricakérdés. A szórólapon a következő mondatot találom: További információért hívja az Állami Autópálya Kezelő Zrt. 06-40405060-as ügyfélszolgálati telefonszámát. Itt a megoldás, tárcsázom gyorsan a számot. Nem tudom, ott és akkor miért gondoltam, hogy a telefon túlsó végéről segítséget kapok: talán a naivitásom az ok.

Nos a vonal végén géphang, menüpontokkal. Nyomja meg a kiválasztott menüpontot, aztán kapcsolnak, nem mégsem, újra válasszak menüpontot, aztán kapcsolnak, utána meg minden ügyintéző foglalt. Hívjam később. Ezt teszem, folyamatosan, fél órán keresztül. Meg persze küldöm az sms-eket, mindhiába. Semmi nem történik, gyakorlatilag azt sem sikerül megtudni, miért mondott csődöt a rendszer. Így aztán az autópálya első benzinkútjánál megveszem a matricát, és kiragasztom a szélvédőre.

Az jár a fejemben, hogy talán addig nem kellett volna elindulni a reklámkampánnyal, amíg a rendszer nem működik – fogalmazzunk finoman - teljes biztonsággal. Vagy kiírhattak volna az óriásplakátokra és a hirdetésekre, hogy tesztüzemmód van. Addig matricavásárlás a kutaknál.

Értékelés: 1/10
.