Turisztikai és mezőgazdasági szakemberek ültek egy asztalhoz a napokban Bécsben, hogy megvitassák, miként adhat új lendületet az osztrák főváros mezőgazdaságának a turizmus és az ott bevált technikák.
A Szabadídő-kutatási Intézet professzora, Peter Zellmann szerint a legnagyobb célközönséget azok a városlakók jelentik, akik anyagi okokból nem tudnak nyaralni menni. Az igényeikhez igazított, költségkímélő turisztikai csomagokat témaspecifikus fesztiválokkal, parasztudvarokon tartott rendezvényekkel és vásárokkal lehet színesebbé tenné.
Az agritainment stratégiáját igazolja, hogy amióta hivatalosan is lehet házasságot kötni Bécs város pincészetében, a Weingut Cobenzl-ben, azóta ismét emelkedni kezdett a helyben értékesített bor mennyisége – a násznép ugyanis sokszor ládaszám vásárol otthonra a finom nedűből. A pincészet egyébként két éve működik együtt a Bécsi Turisztikai Szövetséggel – sikeresen. A város borát nemcsak borkóstolókon népszerűsítik, hanem különböző akciókkal is, amelyek közül nem egy a város vendéglátósait célozza meg. Ennek keretében hirdették meg például „A legjobb bécsi itallap“ versenyt a vendéglők körében.
Mivel a városlakók rendszerint a földek mellett vezető kerékpár- és gyalogutak révén kerülnek kapcsolatba a bécsi mezőgazdasággal, a szakemberek fontosnak tartják, hogy ezek a „kapcsolódási pontok“ vonzóak legyenek és a további megismerésre ösztönözzenek. Információs táblák, nyitott parcellaszerkezet, a gazdálkodási módokba való betekintés mind-mind segíthetik a fogyasztókkal való személyes kapcsolat kialakítását.
A tartós, szuvenírnek is alkalmas mezőgazdasági termékek, a város nevével elválaszthatatlanul összekapcsolódó ételek és a boltokban valamilyen emblémával megjelölt bécsi zöldségek, gyümölcsök szintén fontos részét képezik az osztrák főváros mezőgazdaságának fellendítésére és népszerűsítésére irányuló törekvéseket.
A bécsi kertészetekben egyébként évente hatvanezer tonna zöldséget termesztenek, a város GDP-jének mintegy 2%-a származik a mezőgazdaságból.