
A január végéig látható kiállítás hét témakör köré csoportosítva mutatja be a kínai avantgárd művészet lassú és számtalan megtorpanással tarkított útját az undergroundtól a shooting star-ig.
Az 1990-es évek politikai és társadalmi átalakulása nyomán egyre inkább a nemzetközi figyelem középpontjába kerülő művészek közül ki humorral, ki kritikusan szemléli a kínai társadalomban zajló változásokat - a kapitalizmus térnyerését, a globalizálódást, egyén és tömeg egymásnak feszülését vagy éppen a nyugati művészet térhódítását. Alkotásaikban egyaránt fellelhetők a hagyományos kínai kultúra és a hosszú évtizedekig rájuk kényszerített szocialista realizmus elemei.
Wang Guangyi és Wang Dajun például a szocialista propagandaplakátok és a fogyasztói társadalmat bombázó reklámok esztétikáját felhasználva hirdeti az egyén individualizmusát. Yue Minjun vigyorgó alakjai a kínai társadalom sebeibe mélyesztik karmaikat, míg Zhang Xiaogang „Bloodline Series“ című sorozata a család, az emlékezés és a kínai kultúra helyiértékét boncolgatja.

Az urbanizálódás mint az új humanista értékrend kialakulásának médiuma a kiindulási alapja Miao Xiachun vagy Zhang Dali munkásságának.
Az új generáció pszichés állapotára reflektál Chi Peng művészete: „Sprinting Forward“ című sorozata jól illusztrálja a piacgazdaság uralta társadalomban a szabadságban gyökerező kreativitás kifejezési lehetőségei után kutató fiatalokat.
China Now – Sammlung Essl, A-3400 Klosterneuburg/Bécs, An der Donau-Au 1.