New Yorker üzlet nyílott Szombathelyen

2006.10.19. 14:15

A belvárosi butikok mérhetetlen örömére újabb multinacionális divatház nyitott Szombathelyen. A New Yorker a Family Centerben rendezkedett be, kínálatával elsősorban a fiatal korosztályt célozza meg. A nyitónapon mi is kikukkantottunk egy fényképezővel.

Nyilván nem véletlen, hogy a New Yorker október végén, a karácsonyi szezon közeledtével nyitotta meg szombathelyi üzletét. A több mint félezer négyzetméteres elárusító területen már délelőtt 10 óra táján szép számmal nyüzsögnek a potenciális vásárlók, gyakorlatilag az a korosztály, amelyet a cég bevallottan megcéloz: a tízen- és huszonévesek, akik körében meglehetősen ismerősen és vonzóan cseng a New Yorker név. Számos szombathelyi fiatal - legalábbis tapasztalataink szerint – korábban is a cég bécsi és oberwarti üzleteibe zarándokolt bevásárolni.

New Yorker Szombathely


Hogy a már 15 országban jelenlevő New Yorker mennyire az ifjú generációkban gondolkodik, az is jelzi, hogy gyakorlatilag nem volt hivatalos megnyitóbeszéd, az „ünnep” abban nyilvánult meg, hogy a helyszínen a Rádió Szombathely dj-jei pörgették a lemezeket, szervezték a vetélkedőket, délutánra pedig a megasztárból megismert Dér Henit és a Sugarloaf zenekart várták.

New Yorker Szombathely


A New Yorker helyszínen levő képviselőjétől megtudtuk, a cégnek ez a tizenegyedik magyarországi boltja. A régióban egyelőre ez az első ilyen üzlet - Dunántúlon még Szekszárdon és Pécsen található –, de nemsokára Győrben, az Árkád bevásárlóközpontban is lesz egy, Budapesten pedig „New Yorker palota” nyílik a jövő év elején.

New Yorker Szombathely


A cég kollekcióinak jellegzetessége a fiatalos, úgynevezett „parti stílus”, az egyediség és a vagányság. Ugyanakkor például az „amisu” márkájuk a nőies vonalakat is hangsúlyozza. Némi meglepetésünkre az is kiderült, az ismert „fishbone” és „fishbone sister” (sport- és utcai ruházat) szintén a New Yorker saját márkái, csakúgy, mint a „smog” (férfiruhák a hétköznapokra); és „censored” (fehérnemű és fürdőruhák).

New Yorker Szombathely


Az árakat firtató kérdésünkre az „vásárlóbarát” és „fiatalbarát” jelzőket kaptuk válaszként. Egy csoport, a ruhák között láthatóan nagy szakértelemmel válogató szombathelyi fiatalt is megkérdeztünk erről a kérdésről. Véleményük szerint a ruhák árfekvése nem számít olcsónak, különösen nem a szomszédos konkurencia áraihoz képest, igaz, mondják, nagyon más a stílus. Az egyik fiatal hölgy szerint az árak nagyjából megegyeznek a megyeszékhely belvárosi áraival, hozzátéve, hogy emlékezete szerint Ausztriában olcsóbb a New Yorker. Ennek a benyomásnak viszont némileg ellentmond a ruhákon levő árcédula, amely a termék árát egyszerre tünteti fel a különböző pénznemekben.

New Yorker Szombathely





Részlet a sajtóanyagból:
Magyarországon és Németországon kívül a New Yorker Ausztriában, Belgiumban, Horvátországban, Csehországban, Dániában, Lettországban, Hollandiában, Lengyelországban, Oroszországban, Svájcban, Szlovákiában, Szlovéniában és Spanyolországban van jelen – ez 472 üzletet jelent Európa 15 országában!

New Yorker Szombathely


A New Yorker terjeszkedési politikája a jövőben is további európai országokban való új üzletek megnyitására összpontosul. A cég középtávú célja, hogy piacvezető helyet szerezzen Európában a fiataloknak szóló divatszférában. A New Yorker minden európai országban a növekedést tűzte ki elsődleges céljául. Terveink szerint 2008-ra a hálózat 650 üzletre bővül. A 2006-os évre a cég 20 további új üzlet nyitását tervezi.
.