Érdekes látvány fogadta a pénteki sajtótájékoztatóra érkezőket. A terem fala még az előző napi, éjszakába nyúló munka nyomait őrizte: témakörök szerint (pl. sport, nyitottság, műemlékek, szórakozás) színes feclik voltak felragasztva a falra. A kis színes lapokon a témakörhöz tarozó és egyben a városhoz kapcsolható kis feliratok. A marketingstratégia előkészítését mutatták.
Ipkovich György polgármester bejelentette, hogy a város eladhatóságára, imázsának javítására kiírt közbeszerzési pályázat győztese a Garisson Group lett.
Czeglédy Csaba alpolgármester kifejtette: már november végén megszületett a döntés, hogy beszéd helyett a tettek mezejére kell lépni. El kell dönteni: Mi Szombathely? Ki a célközönség?
Az elsődleges cél a város pozícionálása, hogy Szombathely minél jobb helyet tudjon elfoglalni a városok között versenyben. Át kell gondolni melyek azok a rendezvények (jelenleg 1100 rendezvény bonyolít le évente a város), amelyeket el lehet adni a célközönségnek, és elsődlegesen ezeket kell fejleszteni. Érthető módon az első helyet a Savaria Karnevál foglalja el.
A cég vezetője, Paul Garisson – akiről azt is megtudtuk, hogy öt évvel ezelőtt járt először Szombathelyen – szerint a város nagyon sokszínű. Nehéz egy olyan koncepciót kidolgozni, melynek részei összhangban vannak egymással, és egyben megőrzik a város sokszínűségét is. Véleménye szerint Szombathelynek ki kell használnia azt a pozícióját, hogy régiócentrum. Emellett a kidolgozott stratégiának olyannak kell lennie, mely megfelel a Szombathelyieknek, és egyben vonzza a Szombathelyen kívülieket is.
A koncepció kidolgozásánál három kritériumot tartanak szem előtt: legyen jelentőségteljes, kivitelezhető és megvédhető. Ez utóbbi alatt azt érti, hogy meg kell találni azt a momentumot, amely egyedivé teszi a várost. Ha ezeket a szerteágazó követelményeket sikerült egy ernyő alatt egyesíteni, azt követően nincs más teendő, mint a megfelelő üzenetet meghatározni és kivitelezni. Az egész folyamat kulcseleme, hogy jókor és jó helyen kell megszólítani a célpontot.
A sajtó munkatársainak kérdésére, hogy milyen ütemű lesz ez a munka, azt a választ adták, hogy a szerződés aláírást 90 napos intenzív munka követi, de nem szabad szem elől téveszteni azt, hogy a megbízás egy évre szól.
A sajtótájékoztatón egyben sor került a szerződés aláírására is.