A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 2007. április 12-én megállapította, hogy az AVON Cosmetics Hungary Kft. 2006. év első félévében több termék hatékonyságával kapcsolatban a fogyasztók megtévesztésére alkalmas tájékoztatásokat tett közzé.
A versenyhivatal az AVON-t jogsértő magatartásáért 20 millió forint bírsággal sújtotta.
A hivatal indoklásában megállítja, hogy az AVON tavaly első félévi katalógusában szereplő hatékonysági vizsgálatok nem Magyarországon kerültek lefolytatásra. A cég figyelmen kívül hagyta azt a körülményt, hogy egyes országok, illetőleg földrajzi területek között eltérés van a bőrtípus vonatkozásában. A hazai fogyasztók számára más földrajzi területen, más klimatikus viszonyok között, más páratartalomban élő, más étkezési szokásokkal bíró népesség körében elvégzett vizsgálatok eredményei nem adnak a valóságnak megfelelő tájékoztatást az adott termék hatékonyságáról.
A problémák között volt az is, hogy a reklámok hosszabb ideig tartó hatást sejtettek, amely állítás nem felel meg a valóságnak.
A Versenyhivatal szakértői szerint az "Anew Clinical szérum a lézer pontosságával" és az "Ageless Results bőrfiatalító krémcsalád" termékek elnevezésében a "lézer pontosságával", illetve "a bőrfiatalító" kifejezés alkalmasak a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására. Ezek alkalmazását a határozat kézhezvételétől számított 6 hónap elteltével megtiltották.