Újabban az arab térségre koncentrál a Bécsi Turisztikai Szövetség, amely a napokban mutatja be Bécset az áhított vendégeknek az Egyesült Arab Emírségekben. A prezentáció során nemcsak a bécsi tradíciókkal igyekeznek felkelteni az érdeklődést a város iránt, hanem Bécs új arcát is felvillantják. Így nemcsak a kávéházakkal, a Práterrel és a Schönbrunni Kastéllyal reklámozzák a várost, hanem a kreatív iparágak és a divat metropoliszaként is.
A fizetőképes arab turistákért az osztrák fővárosnak Zell am See-vel kell felvennie a versenyt, amely már régóta kedvelt célpontja a térségből érkező turistáknak.
Egy felmérés szerint az arab vendégek egyébként Bécs gazdag szabadidős- és turisztikai kínálata mellett azt szeretik a városban, hogy biztonságos, tiszta és szépen ápolt zöldterületei vannak.
Az év első kilenc hónapjában 122 ezer vendégéjszakát – ami 11%-os növekedést jelent az előző évhez képest - töltöttek Bécsben az arab térségből érkező vendégek, akik általában a felső középosztályhoz tartoznak, nagy családi körben utaznak, előszeretettel szállnak meg luxushotelekben és sok pénzt költenek. A Turisztikai Világszervezet előrejelzése szerint 2020-ig átlagon felül, 5,8%-kal nő az arab turisták száma.
A Wien Tourismus marketingkampányának fontos eleme továbbá, hogy a város részt vesz az Österreich Werbung által az Egyesült Arab Emírségekben, Kuvaitban, Szaúd-Arábiában és Katarban szervezett workshop-okon, valamint az arab térség legnagyobb turisztikai szakvásárán jövő májusban.