Megtévesztett a Tesco - százmilliós bírság az akciós újságok miatt

2008.02.17. 00:03

Egy tavalyi akciója hirdetésekor megtévesztette a fogyasztókat a Tesco Global Áruházak Zrt. - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A hipermarketláncnak emiatt 100 millió forint bírságot kell fizetnie.

A Tesco 2007. január 19. és február 1. között akciót tartott. A leárazásra akciós újságjában hívta fel a vásárlók figyelmét. A GVH vizsgálata azonban megállapította, hogy

1) az akciós katalógusában meghirdetett 512 MB-os MP3/WMA-lejátszó és Kodak Easyshare C533 digitális fényképezőgép az adott akciós időszak elején nem volt megvásárolható egyes áruházaiban;
2) a ruházati termékekre vonatkozó végső kiárusítása részeként egyes - az akciós újságban kiemelten meghirdetett - termékek az adott akciós időszak elején egyáltalán nem voltak elérhetőek egyes áruházaiban, a Tesco összességében irreálisan alacsony indulókészlettel készült fel az akcióra, valamint egy ruházati termék a meghirdetett árnál magasabb áron volt elérhető áruházaiban.

A fogyasztók megtévesztése miatt a Tesco Global Áruházak Zrt. 100 millió forint bírságot kapott.

A bírság összegének megállapításakor a GVH súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy a hipermarketlánc az elmúlt öt évben többször is elkövetett hasonló jogsértést.

Enyhítő körülménynek bizonyult ugyanakkor, hogy a Tesco komoly intézkedéseket tett a jogsértő helyzet mielőbbi felszámolása érdekében.

Forrás: GVH
.