A szokásos Flórián napi fogadalmi istentiszteletet megelőzően a székesegyház előtt téren gyülekeztek a tűzoltók, ahol Szabó Gábor alpolgármester adta át Krizmanics Ferenc ezredesnek, a város tűzoltóparancsnokának a Bronto Sky Lift slusszkulcsát. A parancsnok megígérte, hogy a polgárok javára fogják használni. Szabó Gábor elmondta, hogy 2002-ben adták be a pályázatot a belügyminisztériumhoz magasból mentő gépjárműre, amely nagyon nehezen akart ideérni.
Egy ízben a kisfia játék magasból mentőjét vitte a közgyűlésre (mint a közbiztonsági és bűnmegelőzési bizottság elnöke), hogy emlékeztesse képviselőtársait, ne mulasszák el az önrész, 40 millió forint beállítását a költségvetésbe.
A járművet Jakab Bálint Mihály református lelkipásztor, Gregersen-Labossa György evangélikus lelkész, a katolikus egyház részéről és Miszori Zoltán plébános áldotta meg.
Göncz Szabolcs százados, tűzoltási és műszaki mentési osztályvezető foglalta össze a sajtó részére a magasból mentés (és az erre szolgáló járművek) történetét. Az előző jármű, egy RÁBA SIMON SS 400 1987 óta teljesített szolgálatot a szombathelyi tűzoltóságnál. Ezt a 22000 kg-os gépet 20 évre tervezték. A magyar gyártású hordozó jármű volt a szerkezet – mint Göncz Szabolcs fogalmazott – „leggyengébb láncszeme”: zajos üzem, nem környezetbarát diesel motor, tömítetlenségek, olajfolyás, merev "B" és "C" tengelyek, egyebek). Minden évben felülvizsgáltatva a biztonságos működést komoly költséggel lehetett biztosítani. Az utóbbi három-négy évben előfordult, hogy egy negyed évig is üzemképtelenül állomásozott javító műhelyben, ahol a legutóbbi, a felépítményt érintető főjavítás 1,8 millió forintba került. Ezt saját költségvetéséből a tűzoltóság nem tudta kigazdálkodni, így a polgármester közbenjárására az akkori BM utófinanszírozta a szervizelést.
A szombathelyi tűzoltóság már 2002. őszén pályázott egy magasból mentő gépjárműre (akkor 37 méteres beavatkozó magasságú létraműves autóra), bízva abban, hogy két-három éven belül megkapják. Tavaly módosították a pályázatot 42 méteres beavatkozó-magasságú, nem létraműves, hanem teleszkópgémes emelőkosaras gépjárműre. 185 millió forintba került, ennek húsz százalékát kellett a pályázó tűzoltóságot "fenntartó" önkormányzatnak biztosítani. Ez az önrész évről évre napirenden volt 2002 óta a pénzügyi bizottsági üléseken.
Végül is a pályázati rendszer bonyolultságából adódóan közel hat év után 2008. február 15-én vehették át az új magasból mentőjüket a szombathelyi tűzoltók.
A Bronto Skylift F 42 RL X típusú gépet elsősorban életmentésre lehet használni, de oltani is lehet a gémszerkezeten végigvezetett csőrendszeren keresztül a kezelőkosárból, nagy magasságból is. A kosár terhelhetősége 500 kg. Nagy a jelentősége felderítésnél, azaz az események magasból való szemlélésénél. Az új jármű üzembiztos, környezetbarát, valamivel rövidebb, alacsonyabb és fordulékonyabb, mint elődje.
Ez a magasból mentő gépjármű elsődleges működési körzetén kívül ( Szombathely és a 36 környező település) riasztható Vas megyén kívül a szomszédos megyékbe is (Zala, Veszprém,Győr-Moson-Sopron). Ez természetesen oda-vissza kölcsönösen működű rendszer a tűzvédelem területén.
Az ünnepélyes átadásra február 15-én került sor Budapesten. A jármű értékének 80 százaléka a biztosítók által befizetett a vagyonbiztosításokból befolyt összeg másfél százalékából, valamint a tűzvédelmi bírságokból van fedezve, és nem az állami költségvetésből. A város az ár 20 százalékát állja.
Az új jármű üzembiztos, környezetbarát, valamivel rövidebb, alacsonyabb és fordulékonyabb mint elődje.