Megnyílt a szombathelyi CBA - digitális árak

2008.06.03. 21:20

A Savaria Plazában nyílt CBA Prémium nem a városszéli hipermarketekkel és diszkontokkal akar versenyezni, hanem a nagy választékra és a kicsit exkluzív eladótérre koncentrál. A kétezer négyzetméteres üzletben működnek Magyarországon elsőként elektronikus polccímkék. A megnyitón a politikusok is megjelentek szép számban. Képes helyszíni.

Nem is olyan régen tudósítottunk a Szombathely Center megnyitásáról, és lám, kedden reggel ismét csak egy jelentős kereskedelmi egység nyitóceremóniáján vagyunk. Ezúttal Savaria Plazában, ahol a CBA üzletlánc éppen tárni készül legújabb egységét.

Szombathelyi CBA


A dolog több szempontból rendhagyó. Először is ritka alkalom, hogy a hányattatott sorsú Savaria Plazában nem ki, hanem beköltözik valaki, másrészt a CBA kivételesen olyan magyar kereskedelmi vállalkozás, amely meg tudta vetni a lábát a multinacionális óriásláncok világában.

Szombathelyi CBA


Hogy ezért-e vagy sem, mindenesetre a helyi politikusok szép számmal képviseltetik magukat a nyitórendezvényen. Ipkovich György polgármester mellett a szalagot a körzet fideszes képviselője, Marton Zsolt is vágja az ollóval, rajtuk látjuk még a szintén fideszes Ágh Péter és Puskás Tivadar országgyűlési képviselőt és Szakály Gábor városi képviselőt, illetve Szabó Gábor MDF-es alpolgármestert.

Szombathelyi CBA


A nyitóbeszédek hangvétele is különbözik a multi cégek sztenderd PR-jától, szabálytalanabb, humorosabb, harsányabb és szókimondóbb.

Tomicsek János, a CBA ügyvezető igazgatója például először arról beszél, hogy nem ijed meg a városszéli Tescótól, mert abból előbb-utóbb ruházati áruházat csinálnak, és később sem kerülgeti a kását. Az országban 20 ezer élelmiszer-kiskereskedelmi egység működik, ez tarthatatlan, így előbb-utóbb jó pár bezár közülük – mondja. Szerinte három túlélő kategória lesz. Az első a „lökdösődős kategória”, ide tartózik a Tesco, az Auchan, a Lidl és az Aldi. Ez utóbbi kettő választékhiányos a maga 800 termékével. A CBA a második kategóriába, a 1000-3000 négyzetméteres szupermarket-kategória felső szegletébe tartozik – mondja Tomicsek, hozzátéve, hogy a harmadik megmaradó bolttípus a családi üzletek lesznek, ott, ahol a tulaj fejleszt és jól csinálja.

Szombathelyi CBA


Ipkovich György abbéli reményének ad hangot, hogy a CBA betelepülésével életet lehet a Savaria Plazába, majd felhívja Tomicsek János figyelmét, hogy a sikeres vállalkozás profitjával lehetőség van a Haladás és a Falco támogatására, lehetőség van megmutatni az adakozó kedvet. „Reméljük, a polgármester úr nagyon sok mindenben viccelt” – kommentálja a polgármesteri beszédet Tomicsek, de hogy pontosan mire gondol, arra nem derül fény.

Szombathelyi CBA


Ezek után a szép számmal megjelent csapat – jelentős létszámú budapesti erősítéssel – megnézi magát az áruházat, amely kétségtelen gusztusos, köszönhetően például az élelmiszer-áruházakban ritkán alkalmazott sötét, meleg színeknek és a tágasságérzetnek. Ez utóbbi egyébként annak köszönhető, hogy a CBA nemcsak a korábbi élelmiszerboltba költözött be, de bekebelezte a mellette levő volt cipőboltot is.

Szombathelyi CBA


A szombathelyi CBA különlegessége az elektronikus árjelző címkerendszer, amely a gyakorlatban azt jelenti, hogy az árakat nem papírról, hanem apró digitális kijelzőkről lehet leolvasni. A rendszer előnye, hogy az árakat pillanatok alatt központilag át lehet állítani, ami kimondottan jól jöhet akciók és felpörgő infláció esetén.

Szombathelyi CBA


Az árak részletes elemzésétől eltekintenénk, első benyomásunk az, hogy a CBA nem kíván újabb árháborút indítani az élelmiszerek terén. Ez nem azt jelenti, hogy nincsenek alacsony árú, saját kereskedelmi márkái, de a hangsúlyt inkább a választékra helyezi a lánc. Hogy mennyire lesz minderre nyitott a szombathelyi közönség, az majd elválik, a nyitóbeszédekben elhangzottak szerint a kétezer négyzetméteren 16 ezer terméket találhatunk, ezek közül 800 féle magyar bor, 700 féle húskészítmény, 920 tejtermék, 550 mirelitárú és 240 pékárú van.

Az üzlet – amelyhez egy kávézó is tartozik - nyitóakcióként három hónapon keresztül öt forintért – rendszerváltási áron – adja a zsemlét. Ez utóbbi azért is teheti könnyebben, mert saját pékséggel dolgozik.

Szombathelyi CBA


Miközben a csoport járja az üzletet, a pláza üvegbejáratnál egyre többen vannak az érdeklődők, főként idősek, akik a tízórás nyitásra – és nagy valószínűséggel az ötforintos zsemlére - várnak. Jó lenne tudni, hányan lesznek közülük itt törzsvásárlók.

Korábban:

Megnyílt a Szombathely Center
.