A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. sajtóanyagot és térképet adott ki a Szombathely-Győr gyorsforgalmi útról.
Az utóbbi időben ismét felmelegedni látszanak a – politikai felhangoktól sem mentes – viták és véleményütköztetések a 86-os útról. Lapunk a közelmúltban beszámolt például Ipkovich György szombathelyi polgármesternek majd a megyei jobboldalnak a sajtótájékoztatójáról.
Az alábbiakban a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. hivatalos oldalán található sajtóanyagot, illetve a hozzá tartozó térképeket adjuk közzé.
-------------------------------------------------------
86. sz. főút Vát elkerülő szakasz
A megbízás tartalma: elkerülő út építése 5,3 km hosszon, melyből egy 3,1 km-es szakasz 2x2 forgalmi sávval kerül kiépítésre (a 88. sz. főúti csomóponttól 2x1 sávon épül ki).
A teljes hossz visszakötő, csatlakozó, és csomóponti ágakkal 13,7 km. (finanszírozási forma: Útpénztár)
Leírás:
2004-2006. évek között a 86. sz. főút Vát – Szeleste szakasz előkészítése (tervezés és engedélyeztetés) főútként történt. 2006. évben megkezdődött a Vát elkerülő szakasz építése.
Miután az útszakasz 2007. évben része lett az M86 gyorsforgalmi útnak (mely gyorsforgalmi út az autópálya törvényben is nevesítésre került) változtatási igények merültek fel a műszaki tartalom vonatkozásában - 88. sz. főúti csomópont átépítése, forgalomtechnikai jelzésrendszer átalakítás.
A gyorsforgalmi tervezési előírások szigorúbbak, mint a főúti tervezési előírások. A terveket módosítani kellett.
Ha ezt a Beruházó, azaz a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. nem kezdeményezi, akkor az újonnan elkészülő Vát elkerülő szakasz több részénél - főleg a 86.-88. csomópont kialakításánál – komoly bontási és átépítési munkákat kellett volna a Szeleste elkerülő építésével egyidőben elvégezni. Ez pedig egy újonnan átadott létesítménynél elengedhetetlen, különös tekintettel a rendelkezésre álló források hatékony felhasználására
A csomópont átépítésére vonatkozó tervmódosítások elkészültek, az engedélyezése 2008. augusztus hónapban befejeződik.
A szakasz folytatásaként meglévő - Szeleste elkerülő – engedélyes terveket módosítani kellett 2x1-ről 2x2 forgalmi sávossá. Ennek az engedélyezési eljárásnak a befejezése szintén 2008. augusztusában várható.
A 2008. évi előrehaladási ütem nem a tervezett szerint alakul, melynek indoka a fent leírt változtatások miatti részleges munkaleállítás.
Az indokolt határidő módosításra vonatkozó szerződésmódosítást a felek a tegnapi napon írták alá, melyben az új véghatáridő: 2008. november 30.
Kivitelezés
Kivitelező: Teerag-Asdag AG.
Mérnök: Magyar Közút KHT.
Társaságunk a KÖZOP részét képező 86. sz. főúti beruházásokat és azok előkészítését kiemelten és transzparens módon kezeli.
Munkatársaink az elmúlt másfél év alatt több önkormányzatot, kistérséget, különböző fórumokat tájékoztattak az előrehaladásról és a jövőbeli tervekről.
Ezeket az alábbiakban foglaljuk össze:
I. 86. sz. főút Szombathely elkerülő szakaszának négynyomúsítása
·
1,2 km
·
kivitelezői szerződés aláírva (kivitelező: Colas Eger), tervezett munkakezdés 2008. augusztus.
·
tervezett befejezés: 2009. július 31.
II. 86. sz. főút 2x2 sávos új út Szombathely – Vát között
·
9,2 km
·
tervezett kezdés: 2009. I. negyedév
·
tervezett befejezés: 2011. III. negyedév (régészeti feltárás függvényében előbbi befejezés is várható)
A projekthez szükséges területek 95%-a megszerzésre került, a régészeti tevékenység folyamatban van. Az uniós forrásra vonatkozó pályázatát a NIF Zrt. 2008 július 15.-én benyújtotta. A kiviteli terv készül.
III. 86. sz. főút Szeleste elkerülő
·
3,8 km
·
tervezett kezdés: 2009. I. negyedév
·
tervezett legkorábbi befejezés: 2010. III. negyedév
A terület rendelkezésre áll, a régészeti tevékenység hamarosan kezdődik. Az uniós forrásra vonatkozó pályázati anyagát a NIF Zrt. 2008. május 15.-én benyújtotta. A kiviteli terv készül, és folyamatban van a szükséges építési engedély módosítás.
IV. M86 j. gyorsforgalmi út Szeleste – GYMS megyehatár szakasz (Szeleste – Hegyfalu – Megyehatár)
·
20,9 km
·
tervezett kezdés: 2010. III. negyedév
·
tervezett befejezés: 2013. IV. negyedév
Előzetes környezetvédelmi vizsgálat elkészült, az OKTVF (Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Főfelügyelőség) áprilisban kiadta az előzetes környezetvédelmi engedélyt. Ez alapján készül a részletes környezetvédelmi terv. Szakaszolás az építésnél lehetséges.
V. M86 j. gyorsforgalmi út GYMS megyehatár – Csorna
·
20,7 km
·
tervezett kezdés: 2010. IV. negyedév
·
tervezett befejezés: 2013. III. negyedév
Az előzetes környezetvédelmi terv elkészült, az engedély kiadásra került 2008. júliusában. A részletes környezetvédelmi tervre, amely a környezetvédelmi engedélyhez szükséges, a NIF Zrt. már kiírta a közbeszerzési eljárást.
VI. 86. sz. főút Csorna - Mosonmagyaróvár szakasz 11,5 tonnás megerősítése
·
33 km
·
tervezett kezdés: 2008. IV. negyedév
·
tervezett befejezés: 2010. IV. negyedév
Az uniós forrásra vonatkozó pályázati anyagát a NIF Zrt. 2008. április 15.-én benyújtotta.
Forrás: NIF Zrt.