Ha az apostolok utódainak egyike valamely zenei műre azt mondja, hogy bár értékes és fontos mű, de nem a templomba való, akkor azt kéretik tiszteletben tartani. Ez ugyanis, a fenti számadatot figyelembe véve a többség akarata. Másfelől megközelítve: Én nagyra értékelem Picasso munkáját, mégse akarnám azt, hogy valaki megparancsolja nekem, hogy azzal díszítsem a szobám falait. Mert én akarom eldönteni, hogy mi való oda s mi nem. És azon túl egyáltalán nem érdekel a többség akarata!(Már ha egyáltalán létezik ilyen többség!)
2000 éves értékrenddel
vitatkozni felesleges. S felesleges vitatkozni a többség akaratával is. Ugyanis, ha kedves Levélíró Barátom ellátogat egy püspöki szentmisére, csodálkozva fogja látni, hogy ez az egyház él.
S hogy miért akarja a karnevál szervezői egy egyházi intézménybe vinni programjaikat? Több okból is. Egyrészt, mert a Ferences templom szombathely legrégebbi középkori formájában megmaradt épülete, amelyet még mindig funkciójának megfelelően használnak. A másik ok pedig a 2000 év. Az egyház ugyanis ezalatt a 2000 év alatt a műveltség, a kultúra, és a tudás őrzőjének szerepét töltötte be.
És még egy gondolat Kedves Levélíró Barátom. Szombathely városát nem a rómaiak tették naggyá. Amit ők megalkottak annak nagy részét 455-ben egy földrengés elsöpörte, s ami azután megmaradt, annak nagy része a népvándorlás viharaiban pusztult el. Szombathely nagyságát, annak a megyéspüspöki intézménynek köszönheti, amelyet most úgy szidsz. Szombathely felemelkedése ugyanis a püspökséghez köthető.
Mivel 1777-ben megalakult itt egy püspökség, azért hoztak ide vasutat, azért épült számos olyan épület, amelyet meg tudunk mutatni a turistáknak. S tudod, kedves Levélíró Barátom, az ókori pogány rómaiakat elsodorta a történelem szele. De a kereszténység megmaradt. Azt hiszem, ugyanez fog történni a mai modern pogánysággal is. S a kereszténység maradni fog!
Pál Ferenc
(e-mail cím a szerkesztőségben)
Vonatkozó levél:
Nem a püspök döntéséről kell beszélni