Mit nyújt a waldorf-pedagógia, miben erős az iskola, mennyiben más, mint más iskolák, mire számítson a szülő, a diák, mire ne számítson? Mindezekre – s még sok minden másra választ kaphatnak azok, akik részt vesznek az iskola nyílt napján.
A szombathelyi waldorf iskola az összefogás jó példája: Kilenc évvel ezelőtt civil kezdeményessel, lelkes szülők aktivitásával alakult meg, ma pedig már egy komplett intézményrendszer: jövőre már az óvodától az érettségiig nyújt valódi lehetőséget szülőknek és diákoknak. Az iskolában tanítók bíznak abban, hogy a waldorf elveknek megfelelően a valódi életre készítik fel diákjaikat. Mert milyen is a jó iskola: Vekerdy Tamás pszichológus szerint olyan, ahol megmarad a gyerekek érdeklődése a világ dolgai és az ember dolgai iránt. Olyan hely, ahol kielégítik a gyerekek eredendő kíváncsiságát, s a valós teljesítményre kíváncsiak, s nem a szorongás okozó álteljesítményt mérik érdemjeggyel. (Tehát értékelés van, de osztályzás, jegyre felelés nincs.) A waldorf iskolában a felejtésre ítélt lexikális tudás helyett/mellett fontos szerepet kapnak a művészetek. (Az iskolában szavakban megtanult anyag 18%-ban befolyásolja az életben való későbbi helytállást! A szóbeli tanulnivaló 75 %-át 5 év alatt az eminensek is garantáltan elfelejtik, ha nem használják mindennap! A felejtésnek tanulunk? ) S ha már a statisztika: a szomszédos megyeszékhely, Győr waldorf gimnáziumának érettségizői 100%-os továbbtanulási eredményt értek el, Németországban és Ausztriában pedig a kreativitást és felelős döntéseket igénylő feladatokra legszívesebben Waldorf iskolát végzett fiatalokat hívnak - nem kell tehát attól félni, hogy a teljesítmény centrikus világban nem állják meg a helyüket a végzett waldorfosok.
(Forrás: Waldorf-iskola sajtóanyaga)