A jobboldal és a MÁV-ingatlanok

2008.12.02. 16:48

Egy mai sajtótájékoztatón kiderült, hogy a szombathelyi jobboldal miért nem mondott igent a a szerződésre. 600 millió forint és a Haladás-pálya a tét.

Egy mai sajtótájékoztatón kiderült, hogy a szombathelyi jobboldal miért nem mondott igent a a szerződésre. 600 millió forint és a Haladás-pálya a tét.

Egy mai sajtótájékoztatón kiderült, hogy a szombathelyi jobboldal miért nem mondott igent a a szerződésre. 600 millió forint és a Haladás-pálya a tét.

„A MÁV-ingatlanok megvétele” címmel kedden sajtótájékoztatót tartott Lazáry Viktor, a szombathelyi Fidesz szóvivője, illetve Prugberger Emil, a Pro Savaria Egyesület elnöke.

A két politikus annak a hátterét világította meg, hogy a jobboldal miért nem szavazta meg a múlt heti közgyűlésen a MÁV-ingatlanok megvásárlását, illetve szerintük milyen feltételeknek kellene teljesülniük a város és a MÁV közötti szerződésben.

Emlékeztetőül: a MÁV-ingatlanok fogalom a Haladás-pályát, illetve a hozzá kapcsolódó területeket jelenti.

Lazáry Viktor szerint két sarkalatos probléma van azzal a szerződéssel, melyet a városvezetés a közgyűlés elé hozott. Az egyik ezek közül az a passzus, amely a tízéves sporthasznosítást azzal egészíti ki, hogy a négy szóban forgó ingatlan közül háromnál a város csereingatlant ajánlhat fel. Ez lehetővé tenné azt, hogy a Rohonci úti pálya megszűnjön, és helyébe valami más létesüljön ott – mondta a szóvivő.

A másik probléma a pénz. A Fidesz-frakció szeretné, ha a városvezetés elérné a MÁV-nál, hogy Szombathely részletekben, például tíz év alatt fizetné ki a vételárat. Ez szerintük – tekintettel a város anyagi helyzetére és az általános gazdasági helyzetre – méltányolható kérés.

Lazáry szerint Czeglédy Csaba sportügyekért is felelős alpolgármester politikai érdekektől vezérelve a szurkolók között hangulatot szít, ugyanakkor a közgyűlési többség egyetért abban, hogy a városnak a Haladás-pályát meg kell szereznie. Ettől függetlenül aggályosak a szerződés fent említett pontjai.

Prugberger Emil elöljáróban azt szögezte le, hogy ő szeretné a kérdésből kiiktatni a politikát. Amikor múlt csütörtökön azt javasolta, hogy a közgyűlés vegye le a napirendről a MÁV-ingatlanos szerződést, akkor azt azért tette, mert az ingatlanok ügyét a város egyik legfontosabb kérdésnek tekinti. „A pályát meg kell szerezni, de nem mindegy, hogy milyen áron és milyen formában” – hangzott el.

Az egyesület elnöke szerint az ingatlancsere lehetősége azért elfogadhatatlan, mert magában hordozza az ingatlanspekuláció lehetőségét, ami korábban nem egy labdarúgó-pálya esetében már megtörtént. Prugberger szerint a 600 millió plusz áfa vételár egy csak sportcélokra hasznosítható területért – ezt a város rendezési terve mondja ki - soknak tűnik, például annak a fényében, hogy a város 72 millió forintért vette meg a 180 hektáros honvédségi ingatlant.

Prugberger leszögezte: azt szeretnék, ha a Haladás-pálya még évtizedekig a labdarúgást szolgálná, ezért kell jó szerződést kötni. Szerinte a megoldás az lenne, ha a MÁV jelképes összegért átadná a lepusztult pályát, melyre amúgy is sokat kellene költenie a városnak.

Az ALON arra a kérdésére, hogy nem áll-e fent annak a veszélye, hogy a MÁV - amely minden bizonnyal szabadulni szeretne a területtől - valamely vállalkozásnak a 600 millió töredékéért eladja azt, azt a választ kaptuk, hogy ez a forgatókönyv azért nem lehetséges, mert a városnak elővételi joga van a szóban forgó ingatlanokra.
.