Fokozott turistacsalogatásba kezd Bécs

2009.01.21. 13:20

Az osztrák főváros 2009-ben plusz 1,5 millió eurót fordít turistacsalogatásra, hogy elébe menjen a gazdasági válság negatív hatásainak. A szomszédos országokból és az arab térségből verbuválnak vendégeket.

„Mivel 2009-ben sokkal rosszabb keretfeltételek várnak a turizmusra, a legjobb stratégia, ha minden létező esetre felkészülünk” – magyarázza a döntés hátterét Renata Brauner polgármester-helyettes, pénzügyi- és gazdasági városi tanácsnok.

Az osztrák főváros idén összesen 17 millió eurót költ majd marketingre, amely egy 1,5 millió eurós plusz konjunktúracsomagot is tartalmaz. A Wien Tourismus költségvetése normál esetben vagy csak kültéri, vagy csak print vagy csak on-line kampányt tesz lehetővé egy-egy országban, az extra ráfordítás révén viszont minden országban mindenhol megjelenhet majd Bécs.

Így a tévéhirdetések mellett Párizsban, Berlinben és Londonban buszokkal, Milánóban és Rómában villamosokkal, Zürichben és Madridban pedig óriásplakátokkal igyekeznek majd kedvet csinálni Bécshez. A hadjáratot on-line megjelenések és hirdetések egészíti ki, amire a plusz költségvetés 30%-át fordítják.

A kampánnyal elsősorban az európai közönséget veszik majd célba, akik a gazdasági helyzet miatt lemondanak ugyan a drága tengerentúli utakról, a nyaralásról azonban nem. A másik célpontot a tehetős arab országok jelentik, ahol először jelenik majd meg önállóan az osztrák főváros az újsághirdetésekben.

Noha az ENSZ Turisztikai Világszervezete szerint az üzleti turizmust sokkal érzékenyebben érinti majd a gazdasági válság, mint a hagyományos turizmust, a közkedvelt konferencia-városnak számító Bécsnek idén egyelőre nem kell aggódnia.
A céges rendezvények száma várhatóan csökken majd ugyan, a vendégéjszakák oroszlánrészét (75%) kitevő nemzetközi konferenciák terén ilyen tendenciáról egyelőre szó sincs. Szeptemberben a konferenciahelyszínek némelyike például komoly kapacitásbeli problémákkal nézhet majd szembe.
.