Az E.ON 10-20 ezer forintokat fizet vissza a januári áramszünet miatt

2009.04.01. 10:29

Az E.ON méltányossági alapon egyszeri díjengedményt ad a januári áramszünet által érintett fogyasztóknak

Az E.ON ma bejelentette, hogy méltányossági alapon az elosztói díjból utólagos engedményt nyújt azon ügyfeleinek, akik hosszabb ideig maradtak áram nélkül a 2009. január 27. és 2009. február 2. között bekövetkezett üzemzavarok során Vas, Zala és Somogy megye egyes részein. Ebből az engedményből mind az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt., mind az E.ON Dél-dunántúli Áramhálózati Zrt. ügyfelei részesülnek.

Az E.ON méltányossági alapon nyújtja az engedményt, hiszen két független jelentés, az Országos Meteorológiai Szolgálat és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem elemzése is megerősítette a rendkívüli időjárási körülmények tényét és az oszlopok megfelelő műszaki állapotát, mely tényállások alapján a társaság nem tehető felelőssé a kialakult üzemzavarokért.

Az Országos Meteorológiai Szolgálat hivatalos jelentése szerint a 2009. január 28-ai időjárási viszonyok rendkívüli mértékű terhelést jelentettek a hálózat számára, hasonló mértékű hólerakódásra 50 évenként lehet számítani.

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem elemzése megerősítette, hogy a hálózati elemek (oszlopok, vezetékek) a műszaki szabványoknak megfelelően készültek, műszaki állapotuk megfelelő volt, a lerakódott hóteher azonban a szabványokhoz képest többszörös (3-12-szeres) túlterhelést jelentett a hálózat számára.

A társaság a fenti tények tükrében, saját döntési jogkörben egy előre rögzített mértékű engedményt utal vissza az E.ON Energiaszolgáltató Kft. közreműködésével az érintett lakossági ügyfeleknek április végéig az alábbiak szerint:

- 18 órát meghaladó ellátás-kimaradás esetén 10.000,- Ft/felhasználási hely,
- 24 órát meghaladó ellátás-kimaradás esetén 15.000,- Ft/felhasználási hely,
- 36 órát meghaladó ellátás-kimaradás esetén 20.000,- Ft/felhasználási hely.

Az üzleti felhasználók esetében az elszámolásra azonos elvek alapján egyedi eljárás keretében kerül sor.

Az E.ON ezen felül levonta az ilyen, rendkívüli helyzetből adódó tanulságokat és a tapasztalatok alapján a jövőben szorosabb együttműködést kíván kialakítani a katasztrófavédelem szervezeteivel. A társaság továbbá olyan kommunikációs és információs megoldáscsomagot dolgoz ki, mely a tartósan áram nélküli helyzetekben is képes a lakosság és települések vezetőinek információigényét kielégíteni.

Mivel az üzemzavar miatt több háztartásban leolvadt a hűtőszekrény, így megromlott a fagyaszott élelmiszer, és ezzel kapcsolatban számos lakossági panasz érkezett a vállalathoz, ezért az E.ON a Magyar Máltai Szeretetszolgálat közreműködésével az elmúlt hetek során 64 millió forint értékben osztott ki élelmiszert az érintett családoknak.


(Forrás: E.On)
.