A Savaria Mozi válasza a "A film felénél sötétségbe borult a Savaria Mozi" című olvasói levélre
2009.05.21. 16:01
Mindenekelőtt az AGORA–Savaria Filmszínház szakági vezetőjeként elnézést szeretnék kérni a . Az elmúlt héten egy alkalommal a Cosma-film valóban félbeszakadt.
Mindenekelőtt az AGORA–Savaria Filmszínház szakági vezetőjeként elnézést szeretnék kérni a . Az elmúlt héten egy alkalommal a Cosma-film valóban félbeszakadt.
Mindenekelőtt az AGORA–Savaria Filmszínház szakági vezetőjeként elnézést szeretnék kérni a . Az elmúlt héten egy alkalommal a Cosma-film valóban félbeszakadt.
Beosztott munkatársam – ahogy ez egyébként máskor szokásos – nem kapcsolta fel a nézőtéri világítást és nem tájékoztatta a nézőket a technikai hibáról. A levél írójának abban is igaza van, hogy ugyanez a jelenség korábban több alkalommal is előfordult. A probléma orvoslására hosszú vívódás után megszületett a szükséges és elkerülhetetlen döntés. Reményeim szerint ennek eredményeként hasonló eset többé a moziban nem fordul elő.
Levélírónk panaszkodott arra is, hogy egyes filmek akadoznak. Jelenleg az AGORA–Savaria Filmszínházban filmvetítésre két technológiát használunk. A régi, 35 mm-es vetítőgépek nem akadozhatnak, esetleg a gépek váltásakor fordulhat elő kisebb „döccenő”. A másik technológia az úgynevezett E-Cinelrema, melynek lényege, hogy 1,3 K felbontásban, digitális kópiáról vetítünk. Ebben az esetben is előfordult már technikai hiba, de ezeket a szolgáltatóval minden esetben orvosolni tudtuk.
A levélíró jelezte, hogy több alkalommal, telt házas, kamaratermi előadás mellett a nagyteremben pár ember lézengett. Valóban előfordult – pl. az Eszter hagyatéka, A felolvasó című filmeknél –, hogy lényegesen nagyobb volt az érdeklődés egy filmre, mint amire számítottunk. Ráadásul az idei első negyedévben 48 százalékkal többen váltottak jegyet az általunk vetített filmekre, mint egy évvel korábban, ami számunkra örvendetes.
A két terem befogadóképessége között óriási a különbség. A kamaraterem 57 fős, amely már 30-40 megváltott jegy után is zsúfoltnak tűnik. Ezzel szemben a 348 fős nagyterem bizony még 100-150 néző mellett is „foghíjas”.
A műsor készítésekor (egy hónappal korábban) nagyon nehéz megítélni, hogy melyik film lesz sikeres. Ráadásul nem látjuk, nem tudjuk előre, hogy mit vetít a konkurencia. A műsorszerkesztésnél egyéb szempontokat is figyelembe kell vennünk. Mindkét termünk ART besorolású, ami azt jelenti, hogy minden nap mindkét teremben 17.00 és 22.00 óra között vetítenünk kell egy ART besorolású vagy magyar filmet, mely a vetített filmek 60%-át kell, hogy adja.
A műsorszerkesztés során törekedünk arra, hogy megtaláljuk a helyes arányokat. Sőt, ha van rá lehetőség (különböző hosszúságúak a filmek), a kezdési időpontokat is úgy határozzuk meg, hogy szükség esetén a két termet meg tudjuk cserélni.
Levélírónk nyilván A felolvasó című film „szaunás” vetítésére gondolt, amely (cs: 9; p; 28; sz. 36; v: 31) viszonylag kevés nézővel indult, majd számunkra is érthetetlen módon hétfőn, kedden és szerdán produkált telt házat. Ha ezt előre tudjuk, akkor termet váltunk.
Hogy nézőink igényeit minél alaposabban fel tudjuk mérni, nagyon részletes, és mindenre kiterjedő statisztikákat készítünk. Pontosan ismerjük és tudjuk, hogy a korábbi hónapokban, években melyik filmek, milyen érdeklődés mellett futottak.
Levelét olvasva, úgy gondolom, gyakran vált jegyet az AGORA–Savaria Filmszínházba. Javaslatait, észrevételeit továbbra is szívesen meghallgatjuk, elolvassuk, és megfogadjuk.