Bemutatkozott a Vasi TISZK

2009.05.28. 20:28

A mai nap lépett első alkalommal a nagy nyilvánosság elé a Vasi TISZK, azaz a Vas megyei Szakképzés-szervezési Társulás.

A háttér

A szervezetet a Vas megyei közgyűlés, valamint Bük, Celldömölk, Sárvár és Szentgotthárd városok képviselőtestületei 2008. március 1-én alapították. A Nemzetközi Szakképzési és Felnőttképzési Intézet (NSZFI) 2008. szeptember 30-án, az országban elsőként regisztrálta a Vasi TISZK-et, amelynek jelenleg 9 tagiskolája van a megyében.

A társulás – tudtuk meg egy csütörtöki sajtótájékoztatón - sikeresen szerepelt a TÁMOP (Társadalmi Megújulás Operatív Program) pályázatán, amelynek keretében 2009. március 9-én támogatási szerződést kötött. Ennek értelmében 360 millió gazdálkodhat.

Bemutatkozott a Vasi TISZK


„Hihetetlen hiány van szakemberekből”

Dr. Ács Zoltán, a Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás igazgatója röviden a fenti idézettel foglalta össze a helyzetet. A 70-es évekhez képest kicsit fordult a kocka, ma úgy tűnik sokkal többet ér egy jó szakma, mint egy egyetemi diploma – hangzott el.

Majthényi László, a Vas Megyei Közgyűlés alelnöke a társulás alapítását részletezte. Ezt követően a TÁMOP pályázatról elmondta, hogy a megnyerése után remélik a megvalósítása is sikeres lesz, és nem marad folytatás nélkül, ám most a 2010 decemberéig tartó időszak terveire kell koncentrálni.

A célunk, hogy a Vas megyei szakközép-és szakképző iskolák vezetői és pedagógusai felkészüljenek a szakmai képzéssel kapcsolatos új kihívásokra - mondta Pintér Róbert, a Vasi TISZK szakmai vezetője.

A tovább képzéstől a digitális oktatásig

A projekt keretén belül kerül majd sor a pedagógusok továbbképzésére, mely során felkészítik a tanárokat a kompetencia alapú oktatás új módszereire, és a szakmában gyakran előforduló „burn out” (kiégés) jelenség megelőzésére. Fontosnak tartják, hogy az új lehetőségek által motiválják a pedagógusokat és kiküszöböljék munkájuk monotonitását.

A fiatalok pályaorientációját támogatva egy online rendszer kialakítását is tervezik, mely során a szülőket és a diákokat egyaránt tájékoztatnák a lehetőségekről, ezáltal segítséget nyújtva számukra a megfelelő képzési profil kialakításában.

A célok között van egy e-lelkisegélyszolgálat kialakítása is. Ezáltal egy online chates felületet biztosítanának a tanulóknak, akik a módszer adta anonimitást kihasználva talán jobban megnyílnának a tanácsadó előtt.

Nem utolsó sorban pedig a végső cél a digitális iskolairányítási rendszerre való átállás lenne. Mindezek csupán néhány sarkalatos pontjai a projektnek.

Jó szakmunkásból tehát hiány van. Ám ha a diákok nem motiváltak, akkor mind a szülő mind a társulás tehetetlen. Ezért is irányul a projekt a tartalmi és módszertani fejlesztésekre, segítve a megyei szakképző intézmények munkáját.

A mai napon ünnepélyes keretek közt került sor a projekt megnyitására.
.