
A kábelvasút költségeit mintegy 40 millió euróra becsülik, amelyből Bécs városa és az osztrák állam is kivenné a részét. A Cable Liner a tervek szerint Bécs új főpályaudvarát, a Hauptbahnhofot köti össze az U1 és az U2 metróvonallal.
A kábelvasút ötletét már régebb óta rebesgetik, a tegnapi megállapodás nyomán azonban szabaddá vált az út a megvalósítása előtt. Először a megvalósíthatósági tanulmánya készül el – várhatóan egy éven belül.

Az új bécsi Főpályaudvar a Südbahnhof helyén épül; várhatóan 2012 decemberében fogad majd először vonatokat. A végállomást jelentő fejpályaudvart, a Südbahnhofot 2010-ben bontják le, hogy a helyén – összesen 109 hektáron – korszerű átmenő pályaudvar és egy új városrész jöhessen létre irodákkal, iskolákkal, ötezer lakással és 20 ezer munkahellyel. 2013-ig például 1.320 önkormányzati lakás épül itt, amelyek belső terét a lakók az építészekkel együtt tervezhetik meg.
A kábelvasúton kívül egyéb beruházásokra is kiterjed a tegnap aláírt infrastruktúracsomag. Tizenkét bécsi pályaudvaron és megállóhelyen 2012-ig összesen 39 millió euró értékben hajtanak végre építési beruházásokat. Köztük van például az S-Bahn brünnerstrasse-i megállója is – itt épül az új Északi Kórház – vagy a meidlingi pályaudvar modernizálása.
Városszerte összesen további hét kilométernyi zajvédő falat építenek, és pályázni lehet zajszigetelő ajtók és ablakok beépítésére is. Ilyen célokra összesen 10,25 millió euró áll rendelkezésre.