Duális gépészmérnökképzés - vonzó jövőkép a fiatalok számára

2015.02.13. 12:28

Valódi gazdasági igényeket kielégítő keretek között.

Háromszor nagyobb lesz az elhelyezkedési esélyük azoknak a fiataloknak, akik a duális gépészmérnök képzés keretében szerzik meg az ismereteiket. Az érdeklődési körüknek és tehetségüknek megfelelő elméleti ismeretek ebben a rendszerben valós gyakorlati tapasztalatokkal ötvöződnek.

A duális képzés valódi gazdasági igényeket kielégítő kereteket biztosít a felsőoktatás számára, így az egyetem a munkaerő piaci lehetőségekhez is gyorsabban és rugalmasabban tud alkalmazkodni.

Ennek jegyében valósul meg a szombathelyi duális gépészmérnökképzés a Nyugat-Pannon Járműipari és Mechatronikai Központba tömörült kiváló vállalatok, városok valamint a Nyugat-magyarországi Egyetem példamutató együttműködésével.

Az ország második kiemelt járműipari központja néhány éven belül egymilliárd euró értékű tőkebefektetést vonzhat, és mintegy 25 ezer új munkahelyet kínálhat a vasi-zalai térségben. Ez jól fizető munkahelyeket jelent majd a magas színvonalú szakképzésben részt vevő fiataloknak. Számos járulékos fejlődési lehetőséget pedig a térségben élők számára is, például a lakásépítés, a helyi közlekedés vagy az oktatási fejlesztések területén.

A Nyugat-Pannon Járműipari és Mechatronikai Központ térségében a gazdaság növekedése a nagyvállalatok, valamint a közepes és kis vállalkozások beszállítói kapcsolatainak fejlődésén, a magas színvonalú oktatást megkapó szakképzett munkaerő elérhetőségén és az ehhez kapcsolódó tudásbázis fejlesztésén alapszik. A Nyugat-Pannon régió mindezek alapján válhat az Európai Unión belül is fontos gazdasági térséggé.

A duális képzésben résztvevők már erre az új rendszerre kapnak felkészítést: nemcsak magas szintű elméleti tudásra tesznek szert, hanem gyakorlati munka tapasztalatokra is magas színvonalú ipari környezetben, jól felkészült vállalati szakemberek közreműködésével.

A duális képzés befektetés a jövőbe minden érdekelt részéről, mivel a vállalatok jelentős erőforrások (pénzügyi, humán és infrastruktúra) felhasználásával, a diákok nagyobb terhelést (elmélet, gyakorlati) jelentő tanulással, az egyetem a képzés gyakorlatosításával járul hozzá, hogy a pályakezdő mérnökök elhelyezkedési esélyei megfeleljenek a komplex tudást követelő vállalati igényeknek.

.