Hirdetés

Ne hagyj az autóban! címmel indított kampányt a Nébih

Ne hagyj az autóban! címmel indított kampányt a Nébih

2017.08.07. 12:30

Évről évre történnek olyan esetek, amikor az emberek a napon parkoló autóban felejtik házi kedvenceiket.

Hirdetés

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) és a Vigyél Haza Alapítvány matricakampányt indított annak érdekében, hogy minél kevesebb gyermeket, állatot hagyjanak magára a tűző napon parkoló, lezárt járművekben - mondta Pallós László, az Állategészségügyi és Állatvédelmi Igazgatóság igazgatóhelyettese az M1 aktuális csatorna hétfő reggeli műsorában.

    Pallós László hangsúlyozta, hogy a "Ne hagyj az autóban" elnevezésű kampány fontosságát és szükségességét pedig az elmúlt évek sajnálatos tragédiái is alátámasztják. Évről évre történnek olyan esetek, amikor az emberek a napon parkoló autóban felejtik házi kedvenceiket.

    Megjegyezte, hogy az autóban a hőmérséklet rövid idő alatt 50-60 Celsius fokra is felkúszhat, amely a házi kedvenceknek súlyos egészségkárosodást vagy elhullást okozhat.

    Kiemelte, hogy a kampányhoz eddig hat nagy áruházlánc, a Lidl, az Aldi, a Metro, a Reál, a Spar és a CBA csatlakozott. A matricákkal az áruházak és üzletek bejáratainál találkozhatnak a vásárlók.
    A Nébih jelenleg is várja olyan vendéglátó-, valamint kereskedelmi egységek jelentkezését, akik a matrica kihelyezésével támogatnák a kezdeményezést - tette hozzá.