Hirdetés

Nem tetszik? Hibás? Nem jó a mérete? Ajándék-visszaváltási kisokos
pixabay.com

Nem tetszik? Hibás? Nem jó a mérete? Ajándék-visszaváltási kisokos

2018.12.26. 21:07

10 tipp mi a teendő ha hibás, ha nem megfelelő a méret ill. ha nem tetszik az ajándék.

Hirdetés

Nem elég az ajándékot megvenni. 
Az ünnepen túl, az első meglepetéseket átélve remélhetőleg minden szerettünk, s mi magunk is örülünk a karácsonyra kapott ajándékoknak. De mit tehetünk akkor, ha kedvenc könyvünket két példányban kaptuk meg vagy a nagymama által ajándékozott pulcsi nem megfelelő méretű, színű? Mit tudunk tenni ilyen esetekben? 


Íme néhány útmutató a karácsony és az ajándékok gondtalan öröméhez

- Megtévesztő, ha a forgalmazó olyan tájékoztatást ad, hogy szavatossági igény érvényesítéséhez szükséges az eredeti csomagolás, de nem követelhető az.

- Hibás lábbeli esetében a vásárlástól számított két éven belül érvényesíthetjük szavatossági igényünket. Az első hat hónapban a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy a hiba nem gyártási eredetű, a további időszakban a bizonyítási teher megfordul.

- Kötelező jótállás alá eső termék esetében ha a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesítjük csereigényünket, a kereskedő nem hivatkozhat arra, hogy a terméket javítani tudja, hanem köteles kicserélni, ha a hiba a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

 - Leértékelt terméknél is érvényesíthetőek a szavatossági jogok, kivéve, ha a kereskedő felhívta figyelmünket a termék valamely hibájára, amely a leértékelés oka volt, így ezzel a hibával kapcsolatban nem élhetünk minőségi kifogással.

- Ha nem üzletben vásároltunk, például webáruházban, interneten vagy termékbemutatón, speciális jogok illetnek meg, így például ha meggondoltuk magunkat, a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhatunk a szerződéstől, akkor is, ha a termék hibátlan.

- Minőségileg kifogástalan terméket (csak azért, mert nem tetszik a színe, vagy nem megfelelő a méret) a kereskedő nem köteles kicserélni. (Tehát, ha a nagymama ajándéka nem tetszik, a kereskedő nem köteles nekünk kicserélni.) Természetesen önként dönthet úgy a vállalkozás, hogy ezen kéréseknek is eleget tesz, de ezen lehetőségről érdemes már előre tájékozódni, illetve ha mód van rá, írásban kérjük az erre vonatkozó tájékoztatást (pl. a blokkra írassuk rá).

- Ne feledjük, hogy bizonyos termékek szakember általi üzembe helyezést igényelnek, melynek költsége jelentősen megnövelik így a termék árát. (például gázkészülékek, villanysütő).

- Olvassuk el a műszaki termékek használati utasítását akkor is, ha az üzembe helyezés számunkra rutin tevékenységnek számít, mivel a helytelen szerelés akár a jótállási jogok elvesztésével is járhat.

- Fontos tudni, hogy a kereskedő akkor is köteles a minőségi kifogást intézni, ha a jótállási jegyen a javítószolgálat is fel van tüntetve, de mi a kereskedőhöz fordultunk.

- Ha szentestét követően érkezik meg az online rendelt ajándék nem vagyunk kötelesek átvenni. Online vásárlás esetén a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhatunk a vásárlástól. Amennyiben a terméket átvesszük, úgy elállás esetén a termék visszajuttatásának költsége sok esetben bennünket terhel.